بهبودی در بازار سرمایه صبوری می خواهد/آزادسازی قیمتی به بازار سرمایه کمک می کند

بهروز محبی نجم آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به شرایط بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه به عنوان فرصتی در کشور ما قلمداد می شد که متاسفانه تحت شعاع عدم مدیریت صحیح، به سمت تهدید رفت.

وی تاکید کرد: در این بخش نیاز داشتیم یک پیوست آموزشی جدی  برای شناخت دقیق لایه های مختلف در بورس برای عموم کسانی که می خواستند در بورس سهام دار باشند،ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقع شکل گرفته و رشد حباب گونه غیر منطقی که در بورس ایجاد شد، بیان کرد: این موضوع موجب جذب سرمایه های خرد فراوانی در بورس شد، آنهم سرمایه های خردی که به شدت آسیب دیدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می رسد که باید یک آموزش دقیقی در این بخش اتفاق می افتاد و عموم مردم می دانستند که بازار سرمایه، یک بازار پر ریسک است و نباید همه سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری می کردند.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه در دراز مدت رشد خود را داشته اما نسبت به حوادث اقتصادی و تورم برخی دراین بخش متضرر شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بسیاری از مردم اتفاقات ناگواری در بازار سرمایه رخ داد، تصریح کرد:حتما کسانی که در این شرایط در بورس ماندند باید بدانند که بورس در دراز مدت خودش را نشان می دهد و ریسک خاص خود را دارد.

بهبودی در بازار سرمایه صبوری می خواهد/آزادسازی قیمتی به بازار سرمایه کمک می کند

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت و مسئولین ذی ربط برای ساماندهی بازار سرمایه بیان کرد: مواردی برای ساماندهی بازار سرمایه از سوی وزیر اقتصاد در نظر گرفته شد که مطلوب بود؛ با این حال دولت تلاش کرده، اهتراز از قیمت های دستوری و مواردی که بورس را دچار مشکل می کند دوری کند.

وی اظهار کرد: حتما آزادسازی های قیمتی به بازار سرمایه کمک زیادی خواهد کرد . به نظر بنده آینده بورس آینده خوبی خواهد بود اما باید مقداری در این بخش صبور بود.