حاشیه‌سازی برخی از جریان‌ها برای دولت و مجلس / تلاش برای سرپوش گذاشتن ناکارآمدی‌ها در 8 سال گذشته

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار و قیمت‌ها خوب نیست و گرانی‌ها باعث گله‌مندی مردم شده است. همچنین وقوع پدیده ریزگرد‌ها در برخی از استان‌ها یکی از بحران‌های اساسی است و حتماً باید راهکار‌هایی برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی ما باید با آرامش و دوری از حواشی عملکرد دولت را مورد رصد قرار دهیم. دولت اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام داده است.

 

وی اظهارکرد: برای مثال تقویت دیپلماسی منطقه‌ای از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم است. همچنین برخی از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان با تلاش‌های دولت فعلی آزاد شده یا در حال آزادسازی است. علاوه بر این، دولت اقدام بسیار خوب و بی‌بدیلی در واردات واکسن کرونا داشت و همین مسئله باعث شد که تا حد زیادی کشورمان بتواند با این بیماری مقابله کند.

یوسفی متذکر شد: ما از یاد نمی‌بریم که در ابتدای دولت سیزدهم روزانه بیش از ۷۰۰ نفر از مردم به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، اما تدابیر دولت رئیسی باعث شد که این مشکل حل و فصل شود. دولت روحانی برای واردات واکسن بحث‌های سیاسی را مطرح می‌کرد و می‌گفت اگر نمی‌توانیم واکسن کرونا وارد کنیم به دلیل آن است که ایران به معاهداتی، چون FATF نپیوسته است. دولت سابق همواره دنبال وادادگی بیشتر و انعقاد برجام ۲ و ۳ بود که همه دیدیم برجام هیچ منفعتی برای مردم نداشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت روحانی واردات واکسن را به موضوعات سیاسی گره زده بود، اما دولت رئیسی هیچ‌کدام از این مسائل سیاسی را مطرح نکرد و توانست واکسن کرونا را تا حد زیادی وارد کند. نه تنها در زمینه واکسن کرونا کمبود نداریم بلکه تعداد واکسن‌های کرونا که در اختیار داریم، بیشتر از تعداد افرادی است که متقاضی آن هستند.

وی اظهار داشت: مردم گله‌مندی‌هایی به ویژه در زمینه گرانی‌ها و وضعیت اقتصادی دارند که باید دولت راهکار‌هایی را هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکلات در نظر گیرد. همچنین در بحث خودرو مشکلات زیادی وجود دارد و مردم از وضعیت خودروی داخلی به ستوه آمدند و باید دولت برنامه‌ای برای برون‌رفت از این مشکلات داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل بازار یکی از مسائل مهم است که دولت باید برنامه کوتاه‌مدت و عاجل برای مدیریت قیمت‌ها داشته باشد. در این شرایط نظارت مجلس بر عملکرد دولتمردان هم لازم است البته باید به دولت فرصت داده شود تا بتواند مشکلات کشور را حل و فصل کند.

یوسفی تأکید کرد: نباید این موضوع را نادیده گرفت که برخی از افراد و جریان‌ها علاقه‌مند هستند که برای دولت و مجلس حاشیه‌سازی کنند. در دولت قبل فقط موضوع اعتماد به غرب دنبال شد و دولت روحانی نتوانست هیچ آورده‌ای برای کشور و مردم داشته باشد، فقط باعث گرانی شد و مؤید این مسئله آن است که ارز ۳۰۰۰ تومانی به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

حاشیه‌سازی برخی از جریان‌ها برای دولت و مجلس / تلاش برای سرپوش گذاشتن ناکارآمدی‌ها در 8 سال گذشته

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید با اقدامات نظارتی خود از دولتمردان بخواهند که با برنامه‌ریزی درست شرایط کشور را به ویژه در زمینه معیشتی مدیریت کنند تا مشکلات مردم کاهش یابد، اما حتماً باید فرصت خدمتگزاری را برای دولتمردان فراهم کنیم. برخی از کار‌ها زمانبر است و باید به دولت فرصت داده شود تا راهکار‌های خود را برای رفع آن مشکلات در نظر گیرد و عملیاتی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی نگران وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم نیستند بلکه با جریان‌سازی به دنبال ایجاد حاشیه برای دولت و مجلس و سیاسی‌کاری هستند و هدفشان آن است که ناکارآمدی دولت روحانی در هشت سال گذشته را به فراموشی بسپارند.