مذاکرات نباید فرسایشی شود

زهره سادات لاجوردی ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با افکارنیوز به روند مذاکرات هسته‌ای اشاره و افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در دوره ریاست جمهوری روحانی با توافقاتی که با طرف غربی صورت گرفت امتیازات زیادی به آن ها داده شد. اما نهایتا آن ها بودند که از برجام خارج شدند و تحریم های بی سابقه ای را علیه ایران وضع کردند.

او گفت: آمریکا بارها در عمل نشان داده است که اساسا به دنبال حل و فصل مشکلات کشور ما نیست و به تعهدات خودش در توافقات پایبند نبوده است بلکه بر اساس منافع حیاتی خودش سیاست ورزی می کنند.

*آمریکا با اهداف سیاسی برای بازیابی جایگاه بین‌المللی خود به دنبال گفت‌وگو با ایران است

لاجوردی تاکید کرد: آمریکا با انگیزه های سیاسی و بازیابی جایگاه بین المللی خود به دنبال گفتگو با ایران است نه اینکه بخاطر حل مشکلات معیشتی مردم بخواهد اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم تهران درمجلس خاطرنشان کرد: عامل پدید آمدن شرایط امروز برجام نیز آمریکایی ها هستند که یکطرفه از برجام خارج شدند و اروپایی هایی که هیچ تلاشی برای احیای آن انجام نداند و در همان مسیر آمریکا عملا گام برداشتند.

او معتقد است که در عین حال غربی‌ها مثل بقیه موارد از طریق عملیات روانی و فضاسازی سعی می کردند ایران را مقصر نشان دهند. به نظر می آید موضوع توافق موقت هم که امروز مطرح کردند برای امتیاز گیری بیشتر از جمهوری اسلامی ایران است. لذا از طریق فضاسازی رسانه و عملیات روانی قصد دارند تیم مذاکره کننده ایرانی را تحت فشار قرار دهند.

مذاکرات نباید فرسایشی شود

لاجوردی درانتها عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که مذاکرات نباید روند فرسایشی را طی کند و باید تعیین و تکلیف شود و در صورتی که ایران می تواند به یک توافق مطلوب دست پیدا کند مذاکرات ادامه داشته باشد. یعنی تنها در صورتی باید مذاکرات را ادامه بدهیم که منجر به یک توافق مطلوب شود و حقوق ملت ایران در آن مراعات شود.