ذخایر ارزی چین به بالاترین میزان طی شش سال گذشته رسید

مقامات می‌گویند که افزایش ارزش‌گذاری پول چین همچنان عامل اصلی افزایش ذخایر ارزی چین در سال ۲۰۲۱ است.

"وانگ چونینگ"‌ یک سخنگوی اداره ارزی forex چین گفت که به علت افزایش موارد ویروس کرونا در ماههای و انتظار تغییرات سیاست پولی و مالی در برخی کشورهای بزرگ ، شاخص دلار آمریکا کاهش یافته که این امر موجب "افزایش ارزش‌گذاری" پول‌هایی غیر از دلار آمریکا شد و به بالا رفتن ذخایر ارزی چین کمک کرد.

"شی جونیانگ"‌استاد اقتصاد دانشگاه شانگهای نیز گفت: در نتیجه فعالیت قوی‌تر از حد انتظار در بخش تولیدی به لطف تدابیر موثر دولت برای جلوگیری و مبارزه با پاندمی (کرونا) ، صادرات چین افزایش یافته است که این مساله به رشد ذخایر ارزی کشور کمک می‌کند.

در حالی که داده‌های تجاری ماه دسامبر چین قرار است روز جمعه منتشر شود، بازار تا حد زیادی انتظار دارد که صادرات چین به مسیر افزایشی خود ادامه دهد.

عوامل بنیادین اقتصاد چین و افزایش ذخایر ارزی موجب حمایت از ارزش یوان چین در سال ۲۰۲۲ خواهد شد و باید توجه داشت که یوان در سال ۲۰۲۱ نیز در برابر پول‌های مختلف خارجی و بخصوص دلار آمریکا عملکرد نسبتا خوبی داشت.

ذخایر ارزی چین به بالاترین میزان طی شش سال گذشته رسید

با این حال به گفته کارشناسان، نرخ برابری تنها یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار بر صادرات است. صادرات چین در سال ۲۰۲۲ میلادی بستگی به عملکرد کلی اقتصاد چین و اقتصاد جهانی در دوره پسا پاندمی دارد.