سردار سلیمانی موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت سنگین کرد

ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق با اشاره به ویژگی های فرماندهی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گوید زمان حیات سردار سلیمانی ایشان یک نوع حضور داشتند که حضور فیزیکی و میدانی بود و یک حضور معنوی، اما در حال حاضر حضور او تربیت کننده نسل گسترده‌ای در جبهه مقاومت است که همراه و هم مکتب و معتقد به مرام و مسلک شهید سلیمانی بوده و هستند و آن‌ها با قدرت جبهه را پیش می‌برند و اداره می‌کنند. شهات سردار سلیمانی باعث شد تا بیشتر در منطقه عراق و جهان شناخته شود.

 

سیزدهم دی سال ۱۳۹۸ بود که سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و از فرماندهان ارشد محور مقاومت در مبارزه علیه داعش، در حمله تروریستی بالگرد‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

مسجدی درباره شناخته شدن شهید سلیمانی در جهان گفت برای همه سوال مطرح شد که شهید سلیمانی که بود و چرا به دست آمریکا به این شکل به شهادت رسید/ درست است که جبهه مقاومت با شهادت او یک فرمانده بزرگ و ارزشمند را از دست داد، اما پیامد‌های این شهادت به برکت خون او و شهید ابومهدی المهندس جان تازه‌ای به جبهه مقاومت داد.

این دیپلمات کشورمان درباره پیروزی‌های بزرگ سردار سلیمانی در منطقه می‌گوید شهید سلیمانی به طور مستمر در میدان‌های جنگ علیه داعش و تروریسم در سوریه و عراق حضور فعال و پررنگی داشت، به عنوان مثال داعش در عراق استان‌های زیادی را مانند الانبار، صلاح الدین و موصل در اشغال خود داشتند و در مناطق وسیعی تا نزدیکی‌های بغداد پیشروی کرده بودند.

 او یادآور شد به واسطه فداکاری‌های سردار سلیمانی و کمک ابومهدی المهندس تشکیل حشدالشعبی و سازماندهی نیرو‌های مردمی انجام شد و در کنار ارتش عراق قرار گرفتند و روح تازه‌ای به نیرو‌های مسلح عراقی داده شد و موفق شدند تمام سرزمین‌های اشغالی و استان‌ها و شهر‌هایی را که در اشغال تروریست‌های داعش بود یکی پس از دیگری آزاد کرده و امنیت را در این مناطق برقرار کرده و منطقه را از وجود داعش پاک کنند.

مسجدی در توصیف شرایط در سوریه آن روزها می‌گوید در سوریه شرایط آنقدر سخت شده بود که سقوط دولت بشار اسد نزدیک بود. بسیاری از استان‌ها در این کشور سقوط کرده بود و تروریست های تکفیری در دمشق تا نزدیکی‌های کاخ ریاست جمهوری پیشروی کرده بودند. تدبیر و حضور ایشان کمک کرد به اینکه مناطق آزاد شد و از وجود نیروهایی که می‌خواستند کشور را در اختیار بگیرند و دولت اسلامی داعش را تشکیل دهند پاکسازی شدند.

این دیپلمات کشورمان می گوید این‌ها نمونه‌ای از اقدامات شهید سلیمانی بود؛ در لبنان، فلسطین و یمن سردار سلیمانی به جبهه مقاومت کمک کرد و آن‌ها را از نظر آموزش‌های نظامی و لجستیکی توانمند کرده بود و باعث شد امروزه معادله قدرت بین صهیونیست‌ها و جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین در یک توازن قرار بگیرد که صهیونیست‌ها جرات نکنند خاک لبنان و غزه را مورد حمله قرار دهند.

سردار سلیمانی موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت سنگین کرد

مسجدی می گوید صهیونیست ها  قبل‌تر مدام این مناطق را مورد حمله هوایی قرار می‌دادند و تعداد زیادی را به شهادت می‌رسانند، ولی امروزه جبهه مقاومت در فلسطین آن‌ها را شکست می‌دهند.