آنکس که باید ببیند، میبیند !

دو سال است که از آن خبر نابودکننده و دردناک و غم انگیز میگذرد؛ دو سال است که دیگر از نعمت وجودت محروم شده ایم و نداریمت. دو سال است که رفته ای و نیستی و هنوز باورمان نشده و مگر خوبان رفتنی اند؟! و چه بد دنیایی که وقتی تو را از ما گرفت، به بدترینها گرفتارمان کرد تا یادمان نرود اگر قدر نعمت ندانیم از کفمان میرود!

شاید تا قبل آن روز که خبر پرکشیدنت را شنیدیم، آنقدری نمیشناختیمت و از عظمت شخصیتی و برکت وجودیت درکی نداشتیم. شاید اصلا نمیدانستیم تو مالک اشتر رهبرمان هستی و دست راست او در جبهه های شرق و غرب جنگهای سخت و نرم و ... . شاید به دلایل امنیتی و .. اصلا تصویری از تو را برایمان به وضوح ترسیم نکرده بودند، که بدانیم که هستی؟! ولی وقتی رفتی، فهمیدیم مصداق سخن خودت بودی که " باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم! آنکس که باید ببیند میبیند. " و کاش الگویی شوی برای مسئولین و خادمان این ملت و مملکت که بدانند اگر خدایی شوند و برای خدا کار کنند، دیده میشوند و نیازی به هیچ دوربین تبلیغاتی و عکس و فیلم و ... ندارند.

بدانند سردار باشی یا امیر فرقی ندارد، کافیست دلداده باشی! آنوقت است که یا صیاد قلبها میشوی... یا سردار دلها.... میزان پرواز فقط به «خلوص نیت» است!!!

یادمان نرفته که ماجرای تشییعت نیز آسمانی بود و پر برکت ! شهر به شهر و دیار به دیار چرخیدی و نقش وحدت به دل امتها و ملتها زدی و قهرمانی جدید به لیست قهرمانان و دلاورانمان افزودی .

WhatsApp Image 2021-12-30 at 12.58.07

و یادمان نرفته که در وصیت نامه و دست نوشته ها و دیدارهایت با خانواده ها و فرزندان شهدا چه سفارشها داشتی: "جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است. امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)."؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید." ؛ " شهدا، محور عزّت و کرامت همه ما هستند...فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید"؛ "وصیت می‌کنم اسلام را در این برهه که تداعی‌یافته در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، تنها نگذارید".

خط و راه و آرمانهای تو آن چیزی است که باید مد نظر همه ما قرار گیرد که " همه میروند و همه موقتند. و باید به کسی وصل شوی که مهمات زندگی را برایت علاج کند و او جز خدا نیست و اینکه خود را متعلق به سپاهی میدانستی که نمیخوابد و نباید بخوابد تا دیگران در آرامش بخوابند ."

از تو هرچه بنویسیم کم است و کتابها، مقاله ها،  داستانها، طومارها، فیلمنامه ها و مستندسازیها ، همه و همه شرح مختصری است از دلدادگی تو و آنچه در نیت، برای عمل خالصانه و مخلصانه ات داشتی. تاریخ سالها و قرنها باید به خود ببالد برای داشتنت و ملت ما تا ابد باید از تو صلابت و شجاعت در راه حق را بیاموزد تا هر روز و هر دقیقه و هر ثانیه  از خون به ناحق ریخته شهیدانی چون تو، هزاران حاج قاسم و ابومهدی و ... جوانه بزند .

 

روحت شاد و راهت پررهرو باد شهید عزیز

صفورا ترقی