آمریکا نقش محوری در تحریم و تهدیدات دارد

شهریار حیدری در توضیح شروط ایران برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای ، گفت: محور اصلی مذاکره کننده در برجام ایران است البته نقش آمریکا در این میان بسیار پررنگ است، اروپایی‌ها اگر بخواهند تصمیمی درباره توافق هسته‌ای بگیرند، متاثر از رویکرد آمریکا نسبت به توافق است. از این رو ما مطالباتی از آمریکا داریم چراکه دلیل همه تحریم‌ها و فشار اقتصادی به مردم ایران، ایالات متحده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما در برجام درباره تعهدات یکی از طرف‌ها که آمریکاست مدام صحبت می‌کنیم به همین دلیل است زیرا ایالات متحده در تحریم و تهدید نقش محوری دارد و کشورهای اروپایی و حتی چین و روسیه که در مذاکرات حضور دارند، خواستار اصلاح نگاه آمریکا به واقعیت‌های جهانی و بازگشت به تعهدات هستند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم تصریح کرد: ایران همواره به طور شفاف در حوزه هسته‌ای فعالیت کرده و در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت داشته است بنابراین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی آمریکا نمی‌تواند ادامه پیدا کند. آنها باید رویکردشان نسبت به برجام را تغییر دهند. از این رو رویکرد جمهوری اسلامی یعنی لغو همه تحریم‌ها و بازگشت به تعهدات برجام درست و منطقی است.

آمریکا نقش محوری در تحریم و تهدیدات دارد

حیدری با بیان اینکه بدون حضور آمریکا در برجام نتیجه حاصل نمی‌شود، گفت: در ظاهر چند کشور آسیایی و اروپایی مذاکره  می‌کنند اما آمریکا نقش اصلی در بی‌تعهدی و تهدید سایرین به عدم اجرای تعهدات و اجرای تحریم‌ها دارد. ایالات متحده باید به توافق برگردد و شرط جمهوری اسلامی اجرای تمام تعهدات برجام است.