ضرورت ادامه دیپلماسی فعال در زمینه بازگشت دارایی‌ها

  حسن همتی با تأکید بر ضرورت بازگشت دارایی‌های کشور مان با استفاده از دیپلماسی فعال ، گفت: دولت گذشته تلاشی ظاهری برای تحقق این کار کرد اما نتیجه نداد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بر اثر تلاش ها و اقدامات توانمندانه برخی تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی با دستگیری برخی افراد جاسوس بود که توانستیم بخشی از دارایی های خود را در بازه های زمانی مختلف بازگردانیم از این رو امکان بازگشت دارایی به طرق مختلف وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه های متفاوتی برای بازگشت دارایی ها وجود دارد، عنوان کرد: شاهدیم در دولت سیزدهم اقدامات جدیدی انجام شده و قسمتی از دارایی ها ما به کشور بازگشته که انتظار داریم ادامه دار باشد که در این خصوص دستگاه دیپلماسی با هماهنگی بخش بین الملل و حقوقی دستگاه قضائی باید پیگیر موضوع باشند.

ضرورت ادامه دیپلماسی فعال در زمینه بازگشت دارایی‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه رقم قابل توجهی از دارایی های کشورمان در سایر کشورها وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعد از بازگشت دارایی های کشورمان، باید آن را در اختیار معیشت مردم قرار دهند تا سفره کوچک مردم بیش از این آسیب نبیند.