ضرورت تقویت فضای سایبری برای مقابله با حملات دشمنان

 محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار «افکارنیوز» با تاکید بر لزوم تقویت بنیه سایبری و پدافند غیر عامل برای جلوگیری از تکرار حوادث اخیر نظیر اختلال در شبکه توزیع بنزین ، اظهار داشت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران در وادی فضای مجازی و سایبری دشمنی خودشان را به ما نشان می‌دهند و لذا ایجاد امنیت در فضای سایبری یک موضوع بسیار مهم است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر تقویت امنیت در فضای سایبری از این جهت حائزاهمیت است که با مسائل دفاعی و امنیتی کشور گره خورده است.

آصفری ادامه داد: بخش اعظمی از فضای سایبری ما در موضوعاتی مانند حمل و نقل، کشتیرانی، هواپیمایی، صنایع پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌های دفاعی گنجانده شده است و بنابراین نمی‌توان نسبت به تقویت فضای سایبری بی‌تفاوت بود.

ضرورت تقویت فضای سایبری برای مقابله با حملات دشمنان

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: ما حتماً باید امنیت فضای سایبری را افزایش دهیم و از سوی دیگر باید نسبت به بومی‌سازی فضای سایبری در کشور خودمان اقدام شود تا از اقدامات مخربی که دشمنان می‌خواهند علیه ما انجام دهند، جلوگیری شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان این روز‌ها از فضای سایبری و جنگ نرم برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می‌کنند و ما نباید اجازه دهیم آنان از این فضا جهت ضربه زدن به کشورمان استفاده کنند.

آصفری با تأکید بر ضرورت تقویت پدافند غیرعامل، گفت: این مسئله هم بسیار مهم است و در قانون هم آمده است. مطابق با قانون، همه سازمان ها، وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها موظف هستند که نسبت به اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل در جهت مبارزه با هر گونه فعالیت تروریستی، سایبری، بیولوژیکی و نظامی اقدام کنند.

نائب کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: برای اینکه حوادثی، چون ایجاد اختلال در سامانه سوخت تکرار نشود، باید فضای سایبری خود را بومی‌سازی کنیم و نباید فضای سایبری ما به خارج از کشور وابسته باشد.

وی ادامه داد: تا زمانی که این وابستگی باقی بماند، تهدیدات دشمنان هم وجود خواهد داشت و بر این اساس، بومی‌سازی فضای سایبری می‌تواند تهدیدات دشمنان را کاهش دهد.