استقبال آیت الله جنتی از مذاکره ایران و عربستان

 آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه (۲۸ مهر ۱۴۰۰) این شورا با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت رسول (ص)، امام صادق (ع) و هفته وحدت گفت: هرچه امروز مسلمانان دارند از زحمات و خدمات پیامبر رحمت است و ما باید قدردان ایشان باشیم و از خداوند میخواهیم که ما را با ایشان و آل طاهرینش محشور کند.

آیت الله جنتی در ادامه افزود: امام صادق (ع) نیز که در آستانه میلاد ایشان هستیم در عمر پر برکتشان با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات و کنترل‌های که نسبت به ایشان می‌شد، توانستند انبوهی از روایات در ابواب مختلف فقهی را بیان کنند و تا قیامت آثارشان محل برکت مسلمانان باشد.

وی افزود: روایات امام صادق(ع) در حوزه‎های مختلفی همچون توحید، نبوت، امامت و بسیاری از اصول و فروع دین است و کرسی درس ایشان موجب تربیت شاگردان و مجتهدان بسیاری در طول تاریخ شده که اگر نهضت علمی ایشان نبود شاید تا الان چیزی از اسلام باقی نمانده بود.

14000728000390_Test_PhotoN

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه "وحدت" میان مسلمین عبادت است و باید هرچه می‌توان آن را توسعه داد، به انتشار برخی اخبار درخصوص مذاکرات بین ایران و عربستان اشاره کرد و با استقبال از نزدیکی و مذاکره این دو کشور مسلمان منطقه تصریح کرد: اگر مشکلات بین این دو کشور مسلمان حل شود، اقدامی مهمی صورت گرفته است.

آیت‌الله جنتی در پایان افزود: مشکلات دنیای اسلام تحمیلی و خواست قدرت‌های ضد اسلام است و اگر دولت‌ها و کشورهای اسلامی این حقیقت را متوجه باشند به جای اینکه به فکر نقشه‌ها و طرح‌های شیطانی مستکبران باشند، حول محور واحد و اشتراکات، تأمین منافع امت اسلامی را دنبال می‌کنند.