سلیمی: بورل به دنبال احقاق حقوق برجامی ایران باشد

 علیرضا سلیمی در رابطه با اهداف پشت پرده رایزنی‌ برجامی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: همه کشورهایی که نسبت به برجام دغدغه دارند باید بدانند این توافقنامه چارچوب هسته ای دارد و مفاد آن تغییرناپذیر است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد دیگر دوران فرصت سوزی و خرید زمان از سوی اروپایی ها نیز تمام شده است زیرا در گذشته این اقدام را انجام داده اند.

وی ادامه داد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باید بداند امروزه افکار عمومی دنیا به خوبی می داند ایران به تعهداتش پایبند بوده و ایالات متحده و اروپایی ها بدعهدی کرده اند از این رو در گزارش برجامی که به شرکای خاورمیانه‌اش می دهد، نمی تواند ایران را مقصر جلوه دهد.

بورل به دنبال احقاق حقوق برجامی ایران باشد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید اذعان کرد جوزپ بورل احیای برجام را نخستین گام برای رفع نگرانی های منطقه ای اعلام کرده در صورتی که ایران اسلامی موجب صلح و ثبات منطقه ای شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می رسد مقامات اروپایی باید دست از رفتارهای متناقض بردارند و بجای طرح موضوعات تنش آفرین، در راستای تحقق حقوق برجامی ایران گام بردارند.