دولت سیزدهم دولت ژنرال‌ها نیست

 حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به ترکیب کابینه سیزدهم ، بیان کرد: با توجه به سخنان امروز رئیس جمهور و ارائه برنامه‌های کلی دولت در مجلس  قاعدتا هریک از وزرا باید بخشی از پازل کلی برنامه های دولت سیزدهم را تکمیل کنند تا یک تصویر کلی از این برنامه ها داشته باشیم.

دولت سیزدهم دولت ژنرال‌ها نیست

او درباره ملاک‌های ترکیب کابینه سیزدهم هم گفت: شاخص هایی که برای انتخاب وزرا اعلام کردند این بود که کار آمد ، انقلابی و جوان باشند و موضوع فساد ستیزی ، تجربه ، تخصص و تعهد را درباره تک تک وزرا باید شناسایی و نمره دهی شود تا بتوانیم دولت آینده را ارزیابی کنیم.

کنعانی مقدم تصریح کرد: قطعا ترکیب این دولت استفاده از ژنرال‌ها نیست، بلکه سربازانی هستند که خودر ا آماده حل مشکلات کشور کردند و این موضوع خود  امید را بیشتر می کند که دولت چابکی را در آینده شاهد باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا دولت جناحی است؟ بیان کرد: خیر . افرادی که در کابینه هستند ولایتمدار و در یک جهت حامی انقلاب و گفت و گو بر سر ارزش های انقلابی هستند و نگاه خاص جناحی به آن نشده است.

دبیر کل حزب سبز، عدم حضور برخی افراد در ترکیب کابینه را نیز اینگونه تشریح کرد: قاعدتا دولت در وزرا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه ممکن است مسئولیت های دیگری برایشان در نظر گرفته باشند برای مثال  نماینده ایران در سازمان ملل و شورای امنیت و شورای اقتصاد اینها مکان هایی هستند که نیاز به حضور افراد مختلف دارد .