نمایندگان به هیچ وجه به دنبال سهم خواهی از دولت نیستند/ مجلس به عنوان مشاوری امین پشت سر دولت ایستاده است

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفتگو با افکارنیوز در واکنش به کسانی که می‌گویند نمایندگان مجلس به دنبال حضور در دولت و سهم‌خواهی هستند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ثبات و استواری کامل در جایگاه نمایندگی مجلس مشغول انجام وظیفه خود هستند و تعهداتی را که به مردم داده اند، پیگیری می کنند. 

وی بیان کرد: اینگونه نیست که کسی تصور کند نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد ورود به دستگاه اجرایی کشور هستند. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته وظیفه ریل گذاری برای دستگاه‌های اجرایی، در مجلس شورای اسلامی انجام می شود و به طور یقین در قالب قانون گذاری های خوب می توان دولت را به سمت و سوی پیگیری مطالبات حقیقی مردم هدایت کرد. 

نقدعلی ادامه داد: فضای کلی مجلس شورای اسلامی اینگونه است که نمایندگان خود را ملزم به انجام وظایف و تعهدات شان می دانند و باید همین گونه باشد و آنان باید به وظایف نمایندگی خود بپردازند. 

وی گفت: قاعدتا یک مجلس قوی می تواند یک دولت قوی را حمایت و هدایت کند. به هیچ وجه نمایندگان به دنبال سهم خواهی از دولت نیستند و بنده این تعبیر را قبول ندارم و فکر می کنم تعابیری شیطنت آمیز است که برخی از افراد به مجلس انقلابی نسبت می دهند. 

نقدعلی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاوری امین و حامی دلسوز پشت سر دولت ایستاده است و هر کجا که لازم باشد مشاوره های خود را به دولت ارائه می کند و علی القاعده تصمیم گیرنده در مورد مدیران اجرایی کشور، رئیس جمهور منتخب است و هیچ فرد دیگری نمی تواند در این باره نظرات خود را به کرسی بنشاند. 

وی درباره اولویت‌های دولت آینده تاکید کرد: سید ابراهیم رئیسی تجربیات بسیار خوبی دارد و باید در وهله اول به حل مشکل اشتغال و اقتصاد توجه کند. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین باید مدیریت عادلانه منابع آبی در اولویت دولت سیزدهم قرار گیرد، اظهار داشت: دولت سیزدهم باید راهکارهایی را برای رفع چالش‌های حوزه آب و انرژی داشته باشد چرا که این چالش‌ها ناشی از سوء مدیریت‌های گذشته است و باید برطرف شود.