کریس مورفی: تحریم‌های آمریکا علیه ایران موفق نبوده است

کریس مورفی ، سناتور دموکرات آمریکایی بر شکست سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران اذعان کرد.

وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: خیلی بد است که وقتی در مورد برداشتن تحریم‌ها علیه ایران صحبت می‌کنیم از خودمان این سوال را نمی‌پرسیم: آیا آن‌ها موثر بوده اند؟

در ادامه پیام توئیتری مورفی آمده است: بدیهی است هیچ یک از تحریم‌های ترامپ علیه ایران از جمله تحریم‌های اعمال شده علیه ابراهیم رئیسی، رییس جمهور منتخب ایران، رفتار این کشور را بهتر نکرده است. حتی اوضاع بدتر هم شده است.

کریس مورفی پیشتر نیز در توئیتر خود پیام‌های مشابهی منتشر کرده بود. وی قبلاً در یک پیام توئیتری گفته بود: طرفداران جنگ با ایران خواهند گفت اگر برای ورود دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای برخی تحریم‌های غیراقتصادی ترامپ علیه ایران لغو شود؛ فاجعه‌ای رخ می‌دهد. اما فراموش نکنید آمریکا از تحریم ایران هیچ چیزی نصیبش نشد. رفتار ایران عملاً بدتر شد. تحریم‌های ما هیچ اثری نداشته است.

پس از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا بسیاری منتظر بودند کاخ سفید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد و برخی تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند. این رویکرد در داخل و خارج آمریکا مخالفان زیادی دارد، ضمن اینکه واشنگتن تا به حال به بهانه‌های مختلف از این کار سر باز زده است.

مقامات آمریکایی اخیراً اعلام کرده اند قبل از لغو هر گونه تحریم به دنبال یک توافق جامع دیگر با ایران در مورد فعالیت‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای تهران هستند.