رئیسی سابقه خوبی در آستان قدس و قوه قضائیه داشته است

همایون سامه یح ، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به ثبت نام نامزدها در انتخابات 1400 بیان کرد: موضع جامعه کلیمیان ایران موضع گیری خاصی به نفع هیچ کدام از کاندیدا نیست. هر شخصی را که شورای نگهبان تایید کند مورد تایید جامعه ما نیز هست و تمایل ما این که هرکسی به هر شخصی که اصلح است رای دهد.

او به ثبت نام ایت الله رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: رئیسی با سابقه درخشانی که در آستان قدس رضوی داشته برای انتخابات ثبت نام کرده است. من با مسئولان آستان قدس صحبت کردم و در مورد تغییرات بسیار مهمی که در این سیستم به وجود آورده شنیدم که این تغییرات زبانزد است. 

این نماینده مجلس گفت: همچنین در قوه قضاییه هم تاثیرات حضور او بسیار مشهود است و جدی بودنش در کار و برخورد با متخلفان و اختلاس  گران باعث کاهش این موارد در جامعه شده است.

سامه یح ادامه داد: تعداد بسیار زیادی از نمایندگان مجلس به رئیسی نامه نوشتند و او را حمایت کردند. این نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم هم منتظر حضور او در انتخابات بودند اما این دوره بسیاری از افراد که سابقه سیاسی و مدیریتی داشتند در انتخابات شرکت کردند و جامعه تمایل دارد تا به هر شخصی که اصلح می داند رای دهد. لذا جامعه کلیمیان موضع گیری در مورد شخص خاصی نمی کند.

*رفع تحریم ها و موانع اقتصادی اصلی ترین وظیفه دولت فعلی و بعدی است

وی تاکید کرد که کشور ما در موقعیت خیلی حساسی قرار دارد. برداشتن موانع و تحریم ها چه در این دولت و چه در دولت بعدی یکی از اصلی ترین وظایف دولت است. اگر قرار است توافقی صورت بگیرد همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند و مردم هم به آن تاکید دارند این است که کوچکترین باجی به غربی ها ندهیم و در عین حال بتوانیم بیشترین منفعت را ببریم.

نماینده کلیمیان درمجلس درانتها خاطرنشان کرد که نباید هیچ عجله ای در مذاکرات صورت گیرد. با وجود اینکه کشور در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برد اما در نهایت بزرگترین وظیفه دولت برداشتن موانع و تحریم ها است. اگر در این زمینه ها موفقیت حاصل شود قطعا در معیشت مردم هم اثر گذار است.