حواستان باشد با دو آبنبات در وین مردم را ۸ سال گرفتار نکنید

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» بیان کرد: به نظر میرسد قول و قرارهایی که غربی ها با برخی گذاشتند قصدشان این است که به یک شکلی کمک کنند تا مشکل برخی جریان های سیاسی در انتخابات پیش روی کشور حل شود و راستی آزمایی فوری در این مورد امکان پذیر نیست.

وی افزود: این درحالی است که باید بعد از ایجاد توافق و برداشتن تحریم ها " ببینیم که می توانیم بدون محدودیت نفت را بفروشیم، می توانیم از ظرفیت بازارهای بین الملی بهره ببریم و تمام تحریم ها برداشته شده است یا خیر. ازطرف دیگر اینکه امریکا و اروپا تحریم ها را به تحریم های برجام و تحریم های غیر برجامی تقسیم بندی می کنند اصلا معنایی ندارد. 

*آقایان طوری عمل نکنند که گرفتن دوتا آبنبات از آمریکا مجددا هشت سال کشور را معطل کنند

قادری عنوان کرد: اگر طرف مقابل قصد دارد تا در توافق صادقانه عمل کند بایستی تمامی تحریم ها را لغو کند. آقایان حواسشان باشد طوری عمل نکنند که با دوتا آبنبات مشکل مردم را موقتا حل کنند و در انتخابات رای بگیرند و بعد از آن مردم و ملت را مجددا هشت سال گرفتار کنند.

این عضو کمیسیون بودجه ادامه داد: بنابراین به هیچ وجه نباید زیر بار این موضوع برویم چرا که یک بار ملت اعتماد کردند و نتیجه خوبی ندیدند. ما هم اکنون هم نیازی به برجام نداریم و آن ها هستند که به این توافق نیاز دارند پس بایستی صادقانه جلو بیایند و تمام تحریم ها را بردارند.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ ندهد و تحریم ها برداشته نشود ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های داخلی و با ارتباطات اقتصادی با سایر کشورها مثل چین مسائل و نیازهای خودمان را مرتفع کنیم.

*دولتمردان می دانند هیچ دستاوردی نداشتند و در انتخابات نیز حرفی برای گفتن ندارند

قادری درواکنش به اینکه آیا عجله دولت در حاصل شدن توافق به دلیل تاثیر مذاکرات بر انتخابات پیش رو است یا خیر؟ می گوید: طرف های غربی متوجه این موضوع هستند که اگر در انتخابات دولت تغییر کند، افراد جدیدی که سر کار می آیند هر باجی را به طرف غربی نمی دهند و در این سمت هم آقایان به این نتیجه رسیده اند که چون هیچ دستاوردی ندارند در انتخابات پیش رو حرفی برای گفتن ندارند.

این عضو کمیسیون بودجه مجلس در انتها تاکید کرد که به همین دلیل نباید بگذاریم تا منافع کشور و مردم را فدای رای آوردن جناح نزدیک به دولت در انتخابات کنند. بنابراین ما باید راستی آزمایی کنیم تا صداقت آن ها کاملا مشخص شود و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم که تمامی تحریم ها به طور عملی برداشته شده است آن زمان فضا متفاوت می شود. در غیر این صورت هیچ راهی برای توافق با طرف غربی وجود نخواهد داشت.