زنبور داران ماهنشانی سالانه ۱۳۷ هزار کیلوگرم عسل تولید می کنند

«خلیل پیمان» امروز  اظهارکرد: شهرستان ماهنشان به دلیل وجود گونه های مختلف گیاهی، مزارع و مراتع غنی، درختان میوه و طبیعت مناسب بهترین مکان برای تولید عسل است.

وی افزود: حدود ۴۱۶ نفر در عرصه تولید عسل فعالیت می کنند که ۱۳۴ نفر از این تعداد در شغل اصلی زنبور داری فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ کلنی یا جعبه در شهرستان  وجود دارد که سال گذشته به صورت میانگین ازهر کندو، هشت کیلو عسل تولید شد که این گویای افزایش ۱۰ درصد عسل نسبت به سال های قبل است.

پیمان با بیان اقدامات اداره جهاد کشاورزی در خصوص رفع مشکلات و یا بالابردن تولید عسل، اظهارکرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان در خصوص افزایش تولید و زنبورداری کلاس های آموزشی به صورت دوره ای و انفرادی برگزار کرده است که  زنبورداران را نسبت به برخی از مسایل آگاه کند خصوصا در امر تغذیه زنبور که تولید گران در این مرحله اطلاعات خوبی ندارند.

وی افزود: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار برای اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش سطح تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود که اکثر این دوره‌ها با استقبال علاقمندان به پرورش زنبور عسل همراه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: میزان تولید عسل با احتیاجات شهرستان مغایرت ندارد و عسل های تولیدی با واسطه به فروش می رسد.

پیمان با بیان اینکه ۵ درصد از زنبوردان بیمه دارند گفت: در حال حاضر و چند سال است که هیچ اعتبار برای حمایت از زنبورداران تخصیص پیدا نکرده است .

وی افزود: منطقه خضر چوپان بهترین مکان برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل است چرا که بیشترین تولید عسل طبیعی با مرغوبیت عالی ازاین  روستا است.