۲۰۲۰ سال اخراج آمریکاست

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عراق و از روحانیون جبهه مقاومت با تاکید بر جبهه مقاومت در اخراج آمریکا از این کشور گفت: به فضل الهی سال ۲۰۲۰ سال اخراج آمریکایی‌ها از عراق است.

اخبار بین الملل​-حجت الاسلام و المسلمین "سید حمید حسینی" در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی در دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: به همت جوانان عراق و مسئولان این کشور، اخراج آمریکا از این کشور بزرگترین رویداد سیاسی سال ۲۰۲۰ عراق خواهد بود.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، در ادامه ، اظهار داشت: مساله فلسطین در چند دهه اخیر موضوعی محوری است که در چند دهه اخیر در همه معادلات و مناسبات تاثیر گذاشته است.

حجت الاسلام حسینی، گفت: آزادی قدس یک مطالبه مردمی در امت اسلامی به ویژه برای مردم عرق است و نمی توان از این مطالبه دست برداشت.

وی افزود: در دهه های گذشته تلاش های زیادی انجام شده است تا آرمان فلسطین را از ذهن امت اسلامی کمرنگ و حذف کنند ولی اقدام امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس مانع از تحقق این نقشه ها علیه قدس شریف شد.

حجت الاسلام حسینی، آزادی قدس را موضوعی اعتقادی دانست و تاکید کرد: برپایی راهپیمایی های عظیم ملت عراق در زمان اشتغال این کشور توسط آمریکایی ها نشان داد که این آرمان مقدس، جایگاه ویژه ای در نزد مردم عراق دارد.

وی با بیان اینکه قدس مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است ، اظهار داشت: روز قدس، روز جهانی است که مخصوص مسلمانان نیست و این روز، روز مرزبندی میان حق و باطل است.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، ادامه داد: مساله فلسطین موضوعی محوری است که بسیاری از رسانه های عراقی آمادگی تولید فیلم و سریال با محوریت فلسطین هستند که این نشان می دهد فلسطین و قدس عنصری فعال کننده و وحدت بخش میان تمام امت اسلامی است.

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای اسلامی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل گفت: به برکت روز قدس، آرمان فلسطین و آزادی این کشور دوباره به عنوان موضوعی محوری تبدیل شد و شاعران جهان اسلام نیز به این موضوع توجه جدی تری پیدا کنند.

وی اظهار داشت: روز قدس، موجب شد تا کارهای رسانه ای و تولیدات فیلم با موضوع فلسلین و قدس افزایش یابد و مانع از فراموشی تاریخ فلسطین شد.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق، ادامه داد: قدس مانع از فراموش شدن قدس شد و به همه نشان داد که رژیم صهیونیستی تنها کسی است که از فراموشی قدس سود می برد به همین دلیل نباید این آرمان به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه روز قدس روحیه جهاد و مقاومت را در امت اسلامی احیا کرده است گفت: رژیم صهیونیستی دشمن همیشگی و دائمی مسلمانان است که باید امت اسلامی به موضوع قدس به عنوان موضوعی محوری تمرکز کند.

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور سخنرانانی از ۱۸ کشور به صورت مجازی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۴ و ۲۵ رمضان برگزار می شود.

در این همایش شخصیت های برجسته جهان اسلام از جمله شیخ "عیسی قاسم" از بحرین و شیخ "بدرالدین حسون" مفتی سوریه، و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله نیز از جمله سخنران هستند.