سوءاستفاده داعش از بحران کرونا

شورای امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای در خصوص تلاش‌های داعش برای سوء استفاده از شرایط موجود در زمینه مبارزه با کرونا و استفاده از خلأ‌های کنونی برای اجرای عملیات تروریستی هشدار داد.

اخبار بین الملل-در بیانیه صادر شده از سوی دولت عراق آمده: شورای امنیت ملی امروز جلسه‌ای دوره‌ای به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح تشکیل داد تا آخرین تحولات امنیتی و نیز تلاش‌های نیرو‌های مسلح را در مقابله با بقایای گروه تروریستی داعش مورد بحث و بررسی قرار دهد.

در این بیانیه همچنین به نقل از عادل عبدالمهدی آمده است: عراق اکنون در اوضاع بهداشتی خوبی به سر می‌برد و بر بسیاری از کشور‌های جهان از لحاظ کمبود شمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها بر اثر ویروس کرونا تقدم دارد.

عادل عبدالمهدی همچینین اعلام کرد: با روحیه همکاری و یکپارچگی ملی و انسجام میان دستگاه‌های دولتی و شهروندان، همزمان خواهان حفظ این دستاورد‌ها و نتایج بدست آمده و نیز کار بر روی گسترش امنیت و ثبات در کنار اجرای قانون و حمایت از منافع شهروندان هستیم.

وی در ادامه افزود: جهان امروز میدان عملیات مقابله با کرونا و پیامد‌های منع آمد و شد و توقف فعالیت‌های اقتصادی شده؛ مسأله‌ای که ما را به ایجاد تسهیلات برای فعالیت شهروندان همراه با پایبندی به دستورات بهداشتی و نیز بازکردن مسیر‌های بسته و حمایت از منافع شهروندان و کارهایشان و منابع ارزاق و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در سراسر کشور فرامی‌خواند.

عادل عبدالمهدی همچنین در خصوص اقدامات گروه‌های تروریستی و وضع طرح‌های لازم برای پیگرد بقایای این گروه‌ها و ممانعت از سوء استفاده آن‌ها از سرگرم بودن نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی به مسأله کرونا هشدار داد.