اطلاع رسانی ناقص باعث شد تا کشورها با همه توان با کرونا مقابله نکنند

ساوث چاینا مورنینگ پست روز چهارشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد پس از شیوع کرونا اطلاع رسانی دقیق و کامل برای عموم انجام نشد این موضوع باعث شد تا دیگر کشورها بموقع و با همه توان با ویروس مقابله نکنند.

اخبار بین الملل-گزارش تاکید کرده است چین بسیاری از پیشرفت هایش را مدیون «حسن نیت جهانی» است این اعتماد نباید بخاطر برخی از اشتباهات و سهل انگاری ها بسادگی از دست برود این اشتباهی بود که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم مرتکب شد و اعتمادها را از دست داد چین هم در این مرحله باید مراقبت های بیشتری داشته باشد.

ساوث چاینا می نویسد برخی از کشورهای متحد چین هم از همان ابتدا نسبت به توانایی ها برای برخورد با این همه گیری تردید داشتند کره شمالی مرزهایش را با چین بست و برخی از کشورها از ورود چینی ها جلوگیری کردند از جمله آمریکا به رغم انتقادهای پکن دست به چنین کاری زد.

روزنامه افزوده است حتی روسیه هم به دلیل کرونا با مسایل مشابهی روبرو شد این کشور از ماه ژانویه مرزهایش را به روی چین بست در ماه فوریه از صدور روادید برای اتباع چین خودداری کرد برخی کشورهای دیگر هم بتدریج پروازها را به چین قطع کردند.

نشریه با اشاره به پیشرفت های چین نوشت: سال ها طول کشید تا چین یک «جایگاه خوب و قوی در جامعه بین المللی» پیدا کند و به قدرت دوم اقتصادی تبدیل شد و میلیون ها نفر را از فقر نجات دهد این موارد اعتماد ایجاد کرده است اما پس از کرونا شکاف هایی در آن شکل گرفته است چین برای حفظ این موقعیت طبیعتا تلاش گسترده ای کرده است از جمله کمک ها و تجهیزات پزشکی به کشورهای دیگر ارسال می کند.

روزنامه چینی نوشت امروز پکن باید تلاش کند با روش های جدید این اعتماد از دست رفته را بازگرداند و اجازه ندهد اساس و زیربنای تبادلات جهانی با چین خدشه دار شود.