سازمان ملل: لیبی به بحران جهانی در ۲۰۲۰ تبدیل خواهد شد

سازمان ملل با اشاره به حمله نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس طی گزارشی اعلام کرد: بحران لیبی طی 9 ماه گذشته افزایش یپدا کرده و اکنون این کشور به میدان جنگ نیابتی تبدیل شده و ممکن است این جنگ به یک بحران بزرگ بین المللی در سال 2020 تبدیل شود.

اخبار بین‌الملل- دراین گزارش که درپایگاه خبری برنامه سازمان ملل در فضای مجازی منتشر شده آمده است: روند صلح که توسط سازمان ملل شروع و درآستانه موفقیت بود، اکنون نابود شده‌است.

قرار بود نشست ملی با حضور تمام اقشار مختلف مردم ، احزاب و گروه‌های مختلف در فروردین ماه در لیبی برگزار شود تا طی آن لیبیایی‌ها مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را فراهم کنند و با انجام انتخابات مزبور به بحران کشورشان تا پایان سال 2019 پایان دهند، اما چند روز قبل از برگزاری نشست ملی لیبی نیروهای وابسته به حفتر به طرابلس حمله کردند و روند  سیاسی  پایان دادن به بحران لیبی را به شکست کشاندند.

در گزارش برنامه سازمان ملل تصریح شده‌است: کشورهای بیگانه از طرف‌های درگیر در نبرد طرابلس حمایت می‌کنند. روسیه با کمک های تسلیحاتی و نظامی خود از نیروهای حفتر حمایت می‌کند .ترکیه نیز از آمادگی خود برای اعزام نظامیانش به لیبی خبر می‌دهد. آمریکا و اروپا هم از لحاظ دیپلماتیک نقش فعالی در بحران لیبی دارند.