قربانیان تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا

بر اثر تیراندازی‌های ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف این کشور، دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۳۴ تن زخمی شده‌اند.

در یکی از موارد گزارش شده در شهر «ممفیس» در ایالت تنسی دو نفر زخمی شدند. تیراندازی در شهر «کراس هیل» در ایالت کارولینای جنوبی نیز دو زخمی در پی داشت. تیراندازی در مهمانی خانوادگی در یک باشگاه شبانه در شهر «کامدن» در ایالت نیوجرسی نیز یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

در سرقت مسلحانه‌ای در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا نیز دو نفر زخمی شدند. تیراندازی در «پلانت سیتی» در ایالت فلوریدا نیز دو کشته در پی داشت. پلیس حادثه را قتل و خودکشی و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است.

۱۹ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، ۱۳۲ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده است که بر اثر آنها، ۴۰ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شده اند. ۴۲ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۹۲ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۵۴ نفر کشته و ۱۰۹ نفر زخمی شده اند.

با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع آن‌ها کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه منتشر می‌شود.

همچنین در یک هفته اخیر (۱۸ تا ۲۵ اسفند) ۱۰۰۴ مورد تیراندازی گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۲۸۸ نفر کشته و ۴۸۲ نفر زخمی شده‌اند. ۹ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۵۷ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند. در این مدت ۵ مورد تیراندازی به جمع، ۲۳ مورد حمله به منازل و ۲۴ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۲۸ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۱۰ هزار و ۱۶۹ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ در این کشور به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۲۷۷۸ نفر کشته و ۴۷۶۳ نفر زخمی شده‌اند. ۱۰۵ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۴۵۱ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال هستند. در این مدت ۵۶ مورد تیراندازی به جمع، ۳۵۶ مورد حمله به منازل و ۲۴۸ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۲۹۵ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.