به نوشته روزنامه کیهان، اين نظرسنجي به سفارش كنگره و توسط شركت يونايتد تكنالاجيز (UTC) و نشريه نشنال جورنال انجام شده و براساس آن ۸۷ درصد آمريكايي ها با روش هايي مانند خرابكاري و ترور مقامات و دانشمندان هسته اي ايران مخالفت كرده اند. ۱۳درصد با چنين اقداماتي ابراز موافقت كرده اند.


از سوی دیگر ۵۳ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی، با مجازات و فشارهای اقتصادی علیه ایران مخالفت کرده اند در حالی که ۴۷درصد موافق با این اقدامات هستند.


ترس از اقدامات تلافی جویانه ایران و سرنوشت شوم دو جنگ در عراق و افغانستان از دلایل اصلی مخالفت افکار عمومی آمریکا با توسل به روش های نظامی و خرابکاری و ترور به شمار می رود.

ضمن اینکه آمریکا روزگار اقتصادی تیره و تاری را سپری می کند و در صورت بروز هرگونه تنش، این چشم انداز تیره تر نیز خواهد شد.
یادآور می شود لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه در دیدار با نظامیان یک پایگاه هوایی پنتاگون در آلمان، از نگرانی آمریکا نسبت به فروپاشی جبهه متحدان آمریکا خبر داد و گفت مهم ترین مسئله برای ما حفظ اتحاد در تشدید فشار و تحریم اقتصادی علیه ایران است.


با این حال شموئل بار مدیر تحقیقات موسسه سیاست و استراتژی در مرکز امنیتی هرتسلیا در دوازدهمین دور از همایش های این مرکز صهیونیستی گفته است: تحریم اقتصادی علیه ایران نتیجه عکس دارد و پیشرفت هسته ای ایران را تسریع خواهد کرد.