به گزارش ايسنا، كمال الجنزوري، نخست وزير مصر در خصوص درگيريهاي اخير صورت گرفته مقابل ساختمان كابينه و پارلمان اين كشور عنوان داشت: آخرين آمار ما از قربانيان اين درگيريها هشت كشته و ۳۴۷ زخمي است.

وی در ادامه افزود: برخی برای مصر خوبی و امنیت نمی‌خواهند اما من کسی را متهم نمی‌کنم چه در داخل و چه در خارج از کشور.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، الجنزوری همچنین عنوان داشت: درگیری‌هایی که شاهد آن هستیم، انقلاب به شمار نمی‌آید بلکه تلاشی برای از بین بردن انقلاب است.

وی در ادامه افزود: کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند جوانان انقلاب مصر نیستند بلکه ضدانقلاب هستند. ما نباید به هیچ کدام از مصری‌ها اهانت کنیم. هر اتفاقی که می‌خواهد بیفتد، این اهانت نباید صورت بگیرد.

الجنزوری همچنین تاکید کرد: افسران پلیس برای رویارویی با تحصن‌کنندگان اقدام نکردند بلکه برخی عناصر دیگر از سلاح و گلوله استفاده کردند.

وی در ادامه افزود: از تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی می‌خواهم که از وطن خود محافظت کنند چرا که برخی از گروه‌ها نمی‌خواهند در مصر ثبات به وجود آید.

الجنزوری همچنین عنوان داشت: برخی از گروه‌های داخلی یا خارجی در شرایطی که همه چیز آرام است، برای ایجاد درگیری تلاش می‌کنند. برخی از افراد، خسارت‌هایی به ساختمان کابینه وارد آوردند، ما این نوع اقدامات را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: کسانی که در جریان این درگیری‌ها دستگیر شدند به دادستانی کل تحویل داده شدند، نه به دادستان نظامی. برخی افراد در این مساله دخالت کرده و به سمت مردم تیراندازی کردند.

الجنزوری همچنین تاکید کرد: حوادثصورت گرفته نشان داد که برخی افراد نمی‌خواهند امنیت در کشور محقق شود. مصر در دوره‌ای زندگی‌ می‌کند که نیاز به وحدت تمام گروه‌های سیاسی و حزبی دارد.

وی در ادامه افزود: پیش‌تر نیز اعلام کرده بودم که شاهد نوعی بی‌امنی هستیم. ما بر عدم رویارویی خشونت‌آمیز با تظاهرات مسالمت‌آمیز تاکید داریم.

از سوي ديگر، شبكه خبري الجزيره گزارش داد كه درگيريهايي جديد بين تحصنكنندگان و سربازان مصري در ميدان التحرير قاهره روي داده است كه دليل آن اعمال خشونت نيروهاي مصري براي تخليه ميدان التحرير از تحصنكنندگان اعلام شده است.