ترامپ انفجارهای تروریستی مصر را محکوم کرد

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای مصری خود بر حمایت واشنگتن از قاهره در مقابله با تروریسم تاکید کرد.رئیس جمهوری آمریکا همچنین بر حمایت واشنگتن از قاهره در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

لازم به ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز در پیامی حملات تروریستی در کشور مصر را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور تسلیت گفته بود.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به کمک های آشکار و نهان محور غربی- عبری- وهابی به ایجاد و گسترش تروریست های تکفیری- صهیونیستی داعش در سوریه و عراق در پیام توئیتری خود در این باره اعلام کرد: از شنیدن حملات تروریستی در مصر بسیار ناراحت شدم.

در ادامه پیام «دونالد ترامپ» به رئیس جمهور مصر آمده است: آمریکا به شدت این حملات را محکوم می کند.

وی ادامه داد: مطمئنم که رئیس جمهور السیسی به درستی می تواند از عهده اوضاع کنونی برآید.

گفتنی است که روز یکشنبه چندین انفجار تروریستی در مصر در نزدیکی کلیساهای واقع در قاهره و اسکندریه به وقوع پیوست.

در همین راستا، طبق آمار وزارت بهداشت مصر بر اثر انفجار در کلیساهای مارجرجس در طنطا و مرمرقس در اسکندریه، ۴۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۲۶ نفر هم زخمی شدند.

این وزارت خانه تصریح کرد که از این تعداد، ۱۷ کشته و ۴۸ زخمی آمار انفجار اسکندریه و ۲۷ کشته و ۷۸ زخمی نیز آمار انفجار در طنطا است.

دولت مصر در پی انفجارهای روز یکشنبه در شهرهای اسکندریه و قاهره سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت انفجارهای تروریستی در استان های قاهره و اسکندریه را برعهده گرفت.

در پی انفجارهای تروریستی روز یکشنبه در مصر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور سه ماه حالت فوق العاده در مصر اعلام کرد.