به گزارش افکارخبر، «احمد داوداوغلو» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که رئیس سازمان اطلاعات این کشور (MIT) به همراه یکی از معاونان وزیر خارجه ترکیه قرار است روز پنجشنبه (امروز) به عراق سفر کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از داوداوغلو گزارش کرد: «مشارکت ما در عراق مستقیماً با هدف برقراری ثبات در این کشور است. ما دوست نداریم با داعش همسایه باشیم. در همین راستا و با همین هدف از عراق و استقلال منطقه کردستان عراق حمایت می‌کنیم. «هاکان فیدان» رئیس MIT و فریدون سینرلی اوغلو معاون وزیر خارجه ترکیه امروز از عراق دیدار خواهند کرد».

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز که روز گذشته به ترکیه سفر کرده است در نخستین برنامه خود با هاکان فیدان رئیس سازمان امنیت ترکیه دیدار کرد و این در حالی بود که پیشتر این دیدار در برنامه کاری آقای بارزانی وجود نداشت.

خبرگزاری کردپرس نیز گزارش کرد، در روزهایی که اختلافات میان ترکیه و عراق به دلیل حضور نیروهای نظامی ارتش ترکیه در منطقه بعشیقه موصل افزایش پیدا کرده است، آنکارا میزبان رئیس اقلیم کردستان عراق است.

«مسعود بارزانی» بعد از دیدار با فیدان قرار است با داوداوغلو دیدار کند و بعد از آن نیز در صدد دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه است.