به گزارشافکارخبر،«بنیاد رزولوشن»(Resolution Foundation)، اندیشکده‌ای که تحقیق و فعالیت آن بر حقوق و دستمزد متمرکز است، روز پنج شنبه اعلام کرد، افزایش حداقل دستمزد ضرر و زیان بسیاری از خانواده‌های انگلیسی را که از کاهش اعتبارات مالیاتی ناشی می‌شود، جبران نخواهد کرد.

این اندیشکده در مسائل مؤثر بر خانوارهای کم‌ در آمد تخصص دارد و جورج آزبرن، وزیر دارایی انگلیس در ماه جولای هنگام اعلام حداقل دستمزد جدید به گزارش تحقیقاتی آن اشاره کرد.

اندیشکده رزولوشن در گزارش تحقیقاتی جدید خود افزود، شمار خانوارهای شاغلی که در فقر به سر می‌برند یعنی دریافتی آنان کمتر از ۶۰ درصد از متوسط درآمد خانوار است، سال آینده تا ۱۰۰ هزار خانوار افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش احتمال دارد صد هزار خانوار طبقه شاغل دیگر نیز تا ۲۰۲۰ میلادی، بعد از مرحله دوم کاهش‌های بودجه، زیر خط فقر قرار گیرند و به این ترتیب شمار کلی خانواده‌های فقیر انگلیس به حدود ۲ میلیون افزایش یابد.

سخنگوی وزارت دارایی انگلیس اصلاحات اعلام شده در ماه جولای را عادلانه و لازم دانسته است که به گفته وی هزینه اعتبارهای مالیاتی را به سطح سال ۲۰۰۸ باز می گرداند.

سخنگوی وزارت دارایی انگلیس گفته است: «بهترین مسیر خروج از فقر کار است نه مزایا.»

این گزارش یک روز بعد از وعده دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، مبنی بر مبارزه با فقر منتشر شده است.