اوباما می‌خواهد با ایران به «توافق بد» برسد

به گزارش افکارنیوز، بعد از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، می‌تواند اثبات کند یک توافق قابل راستی‌آزمایی با ایران بهترین راه برای مهار برنامه‌های هسته‌ای این کشور خواهد بود، منابع ارشد دیپلماتیک به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفتند، باراک اوباما مصمم است با ایران به «توافق بد» برسد.

آنها اظهار داشتند، به نظر می‌رسد توافق با ایران امضاء خواهد شد زیرا رئیس‌جمهور آمریکا علاقمند به توافق است.

بر اساس این گزارش، این تندترین اتهامی بوده که مطرح شده و به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها می‌خواهند نشان دهند اوباما به عمد به سمت توافقی پیش می‌رود که اسرائیل و غرب را به مخاطره می اندازد.

«دور گلد» دبیرکل جدید وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در ستونی در روزنامه «اسرائیل هیوم» مطلبی منتشر کرد که در آن منتقد مذاکرات میان ایران و غرب بود. او در این مطلب که ماه گذشته منتشر شد، نوشته بود: «این مکتب فکری در واشنگتن وجود دارد که به شدت معتقد است آمریکا منبع اصلی تنش در خاورمیانه است، نه ایران».

او پیشتر مدعی شده بود، ایران به وضوح از مذاکرات هسته‌ای با غرب سو‌استفاده می‌کند تا جایگاه هژمونیک خود را بر پا دارد و نظم منطقه‌ای جدیدی از یمن تا کردستان به وجود آورد.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند.

وی در این مصاحبه که مشروح آن روز سه‌شنبه پخش خواهد شد، گفت او می‌تواند اثبات کند که یک توافق قابل راستی‌آزمایی با ایران بهترین راه برای مهار برنامه‌های هسته‌ای این کشور خواهد بود.

اوباما گفت: «فکر می‌کنم من بتوانم نه بر اساس امیدواری بلکه بر اساس حقایق و تحلیل نشان دهم که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای، توافق هسته‌ای قاطع است».

او افزود: «راهکار نظامی، آن(برنامه هسته‌ای ایران) را درست نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا در عملیات نظامی مشارکت کند. این راهکار تنها برنامه هسته‌ای ایران را کند و نه حذف خواهد کرد».

رئیسجمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال دارد اسرائیل بدون اطلاع آمریکا به ایران حمله پیشگیرانه کند، گفت: در این باره گمانهزنی نمیکنم. چیزی که میتوانم به مردم اسرائیل بگویم این است من نگرانیها و ترسهای شما را درک میکنم.