ادعای مضحک انگلیسی ها علیه ایران
سرویس بین الملل افکار نیوز

- دیلی میل با طرح یک ادعای مضحک علیه ایران نوشت: گمان می رود که شرکت ماهواره آلپ فرانسه که سعد الحلی، قربانی قتل را استخدام کرده بود، توسط ماموران اطلاعاتی ایران برای گرفتن عکس های مربوط به سایت های انواع سلاح های دفاعی از دست وی، هدف قرار گرفته باشد.

سعد الحلی بریتانیایی عراقی، در شرکتی به نام سوری واقع در گیلفورد، بر روی یک پروژه امنیتی حمل و نقل هوایی مشغول به کار بود. بخشی از نقش وی در این شرکت، سرمایه گذاری در تصویربرداری دیجیتال بر اساس نزدیکی به محل فرماندهی خود بوده است.

به گزارش افکار نیوز، دیلی میل ادعا کرد: وی همراه با همسر، مادر و یک دوچرخه سواری فرانسوی که به این قضیه نامربوط بود، در نزدیکی ساحل دریاچه آنسی مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. همچنین دو دختر وی، زینب و زینا در این حمله مجروح شدند.

شرکت سوری نزدیک به ده سال بود که مورد توجه خاص MI۵ انگلیسی قرار داشت و بر افرادی که با این شرکت تماس می گرفتند نظارت می کرد. که در این زمان سعد الحلی عکاسی هوایی را نیز انجام می داد.

شریک کاری وی، جیمز برانت به دیلی میل گفت که تمایلی برای گفتگو در زمینه کاری یا روابط دوستانه اش با سعد الحلی ندارد.

یک مقام امنیتی بریتانیا در ادعایی واهی گفت: ایرانیان به دنبال تکنولوژی " برش لبه " هستند که از نظر قانونی قادر به استفاده از این تکنولوژی نیستند.

وی با طرح این ادعای خنده دار گفت: ایرانیان اگر به این تکنولوژی از طریق سعدالحلی دست پیدا می کردند و یا سعد الحلی خود این تکنولوژی را در اختیار ایرانیان می گذاشت، آنها دوباره به فکر کشتن وی نمی افتادند.

دیلی میل مدعی شد که ایران با رسیدن به این تکنولوژی به دنبال تمرکز بر اسرائیل است؛ چرا که این تکنولوژی امکان محافظت از تصاویر با وضوح بالای ماهواره ای را فراهم می کند.

در همین زمینه علی انصاری پروفسور تاریخ در دانشگاه اندروز به دیلی میل گفت که مطمئنا ایران به دنبال این تکنولوژی نیست. در ادامه صحبت های این پروفوسر، دیلی میل که به دنبال جوسازی علیه ایران است، از زبان علی انصاری اینگونه نوشت: اما دیده نشده کسی بخواهد به ایران این تکنولوژی را بفروشد.

یک قاضی در گنوا به دیلی میل گفت: روز قبل از قتل سعد الحلی، وی به بانکی که در آن حساب شخصی داشته مراجعه کرده و متوجه شده که مبلغ قابل توجهی از پول در حسابش است.

بعد از اینکه دیلی میل در ادعاهای خود به نتیجه محکمی برای متهم کردن ایران در این زمینه نرسید نوشت: از سوی دیگر نیز سعد الحلی قبلاز ترک منزلش برای مهاجرت و نقل مکان به فرانسه، درب منزل خود را برای جلوگیری از ورود برادرش قفل کرده بود.