به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، گیولیو ترزی، وزیر امور خارجه ایتالیا در واکنش به انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به ساحت حضرت محمد(ص) در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» اعلام کرد: ادیان پایه و اساس بوده و برای میلیاردها تن از اهمیت برخوردار هستند و هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که ارزش‌های تعداد بسیاری از مردم را به سخره بگیرد.

وی برخی گروه‌ها در غرب را به هوچی‌گرایی و جنجال‌طلبی غیر مسئولانه از طریق سو استفاده از احساسات عمیق مذهبی افراد متهم کرد و عنوان داشت: باید به عقاید شخصی افراد احترام گذاشته شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا خاطرنشان کرد، بر اساس نظام‌نامه‌های قانونی این کشور افرادی که دست به چنین اقدامی زده‌اند، قابل پیگیرد قانونی هستند.

وی افزود: باور من بر این است که پیگرد قانونی افراد توهین‌کننده به مقدسات باید در تمامی کشورهای دنیا به یک اصل مشترک تبدیل شود.

به گزارش شبکه خبری سی‌. بی‌. اس، هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو که در سال گذشته میلادی با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز نسبت به پیامبر اسلام(ص)، خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته بود، مجددا در اقدامی گستاخانه تصاویر توهین‌آمیز جدیدی علیه پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد. این اقدام هفته‌نامه فرانسوی در حالی که همچنان آتش اعتراضات در جهان اسلام نسبت به پخش فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) بر روی اینترنت، شعله‌ور است، می‌تواند هرچه بیشتر خشم مسلمانان را بر انگیزد؛ به ویژه آن که دفتر این نشریه سال گذشته میلادی نیز پس از انتشار تصاویر توهین‌آمیز هدف حمله قرار گرفت.

وب‌سایت متعلق به نشریه شارلی ابدو روز چهارشنبه به دنبال این اقدام زشت، با موجی از پیام‌های مسلمانان در محکومیت و پاسخ به آن رو به رو شد.

ماه نوامبر سال گذشته ميلادي نيز اين نشريه با انتشار تصاوير توهينآميز عليه پيامبر اسلام (ص) خشم جامعه مسلمانان فرانسه را برانگيخت و دفتر اين نشريه متعاقب آن هدف حمله با بمبهاي آتشزا قرار گرفت.