نتانیاهو خطر ترامپ را می پذیرد

آویو بوشینسکی، مفسر سیاسی و رئیس سابق دفتر نتانیاهو، به خبرگزاری فرانسه گفت: «تجربه نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با جمهوری‌خواهان بسیار خوب است... برخلاف دموکرات‌هایی که نسبت به او سخت‌گیرتر هستند.»

این اظهارات بوشینسکی پس از آن بیان می‌شود که ترامپ در روز چهارشنبه در یک گردهمایی در ایالت جورجیا درباره روابط شخصی نزدیک خود با نخست وزیر اسرائیل صحبت کرد.

ترامپ که در ماه ژوئیه با نتانیاهو در اقامتگاه مارالاگو در فلوریدا دیدار کرد، گفت: «ما روابط بسیار خوبی داریم. ما از نزدیک با آنها کار خواهیم کرد.»

بوشینسکی گفت: «این موضوع بر هر گونه نگرانی غلبه خواهد کرد. من فکر می‌کنم نتانیاهو مایل است خطر غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ را بپذیرد.»

ناداو تامیر، دیپلمات سابق اسرائیلی در ایالات متحده، با این موضوع موافق است و خاطرنشان کرد که ترامپ در بین اسرائیلی‌ها نیز بسیار محبوب‌تر از رقیبش کامالا هریس است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه پیشتر در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از عملیات نظامی در نوار غزه و لبنان اعلام کرد و گفت: «آنچه را که لازم است انجام دهید.»

ترامپ اخیرا در تجمعی در میشیگان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که پس از ترور یحیی سنوار، رهبر حماس، اسرائیل را از عمل بازداشته است. به گفته این نامزد ریاست جمهوری، نتانیاهو کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.