بازداشت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی

به نقل از پایگاه خبری «العهد»، کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی در گزارشی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز ۱۸ فلسطینی از جمله ۲ کودک و چند اسیر آزاده را در کرانه باختری بازداشت کرد.

در این گزارش آمده است که با احتساب این آمار، نظامیان رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به هنگام بازداشت یا بازجویی میدانی از فلسطینیان، آن‌ها و خانواده‌هایشان را مورد ضرب و شتم و تهدید قرار می‌هند.

۲ نهاد فلسطینی مذکور در این گزارش از نهادهای حقوقی بین‌المللی خواستند تا به مسئولیت خود برای پایان دادن به جنایت‌های خود علیه فلسطینیان از جمله شکنجه اسرا در زندان‌ها و اردوگاه‌ها، عمل کنند.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه حملات خود در کرانه باختری افزوده است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشته، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها است.