فقط پیروزی روسیه به جنگ اوکراین پایان می دهد

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با وب‌سایت AiF اعلام کرد که اکنون می‌گویند اوکراین باید به مرز‌های ۱۹۹۱ بازگردد و روسیه باید برود، اما این فقط بخاطر منابعی است که آنها در آنجا کشف کرده اند و این در حالشی است که اوکراین دارای منابع طبیعی به ارزش ۱۰-۱۲ تریلیون دلار است، اما مردم را برای  جنگ بهانه می‌کنند.

براساس گزارش النشره، وزیر خارجه روسیه افزود: آن‌ها به مردم اهمیتی نمی‌دهند. چگونه می‌توانیم در مورد مرز‌های ۱۹۹۱ صحبت یا حتی به مرز‌های ۱۹۹۱ فکر کنیم، وقتی ولودیمیر زلنسکی به همه مردمی که در کریمه، نووروسیا و دونباس زندگی می‌کنند، می‌گوید جدایی طلب؟! آیا آنها انسان نیستند؟.

لاوروف تاکید کرد که همه اینها قبل از شروع درگیری نظامی گفته شده بود و زمانی که شرایط برای حل مشکلات دونباس از طریق نظامی فراهم شد،  اوکراین سلاح‌هایی مجهز خود را به سمت دونباس هدایت کرد. 

او ادامه داد: به همین دلیل است که آنها در مورد زمین‌ها و منابع مورد نیاز خود در آمریکا صحبت می‌کنند، همانند کاری که آنها در آفریقا می‌کنند و به زودی همه چیز را از این قاره استخراج می‌کنند. اما ما در مورد مردم صحبت می‌کنیم، ما نباید این را فراموش کنیم و به همین دلیل است که عملیات ویژه فقط به نفع مردم است و با پیروزی به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است که اوضاع میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی دشوار پیش می‌رود و این درحالیست که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برنامه‌ای را تحت عنوان طرح پیروزی به امید کسب دستاوردی در میدان نبرد به متحدان غربی خود ارائه داده اما حمایت‌ کشورهای غربی از تمامی بندهای آن در هاله‌ای از ابهام است.