ترامپ از هریس جلو زد

نتایج نظرسنجی جدید هاروارد/هریس نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برتری بسیار اندکی بر کامالا هریس نامزد دموکرات ها در بین افرادی دارد که زودتر از موعد در ایالت های چرخشی و رقابتی رای می دهند.

بر این اساس، 48 درصد رای دهندگان در ایالت های رقابتی که گفتند رای خود را زودتر از موعد به صندوق می اندازند، به ترامپ رای می دهند در حالی که 47 درصد این افراد به هریس رای می دهند.5 درصد افراد دیگر نیز گفتند انتخاب دیگری خواهند داشت و یا هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ در بین تمام رای دهندگان در ایالت های چرخشی، با اختلاف 2 درصد پیشتاز است به طوری که ترامپ از حمایت 48 درصدی و هریس از حمایت 46 درصدی برخوردار است.

در عین حال، میزان حمایت ها از هریس در بین رای دهندگانی که زودتر از موعد در سراسر کشور رای می دهند، 51 درصد و این رقم برای ترامپ 43 درصد است. به طور کلی، 45 درصد رای دهندگان گفتند زودتر از موعد رای می دهند، در حالی که 50 درصد اعلام کردند که در روز انتخابات رای می دهند.

علاوه بر این، نظرسنجی جدید حاکی از آن است که به طور کلی هریس تنها با یک درصد اختلاف نسبت به دونالد ترامپ در بین رای دهندگان ثبت نام شده برتری دارد.  

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر برگزار می شود و در حال حاضر دو نامزد در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند .نظرسنجی های اخیر نیز نشان می دهد رقبای ورود به کاخ سفید در ایالت های میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و پنسیلوانیا رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی جدید شبکه سی بی اس و موسسه یوگاو نشان می دهد که کامالا هریس و دونالد ترامپ در سطح ملی در رقابت تنگاتنگی قرار دارند.

بر این اساس، در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات 5 نوامبر باقی مانده، کامالا هریس با اختلاف 3 درصد در مقابل دونالد ترامپ در این نظرسنجی، پیشتاز است به طوری که هریس حمایت 51 درصد رای دهندگان ثبت نام شده را بدست آورده و ترامپ از حمایت 48 درصدی برخوردار است.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.