هشدار دبیرکل ناتو درباره سخت‌ترین زمستان پیش روی اوکراین

به گفته "مارک روته"، دبیر کل جدید ائتلاف نظامی ناتو اوکراین ممکن است با سخت ترین زمستان از زمان تهاجم روسیه در سال 2022 مواجه شود. روته در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الکساندر استاب، رئیس جمهور فنلاند، گفت که ناتو باید و برای حمایت از دولت این کشور در کی یف اقدامات بیشتری انجام دهد.

مارک روته گفت که در جلسه گروه تماس که روز شنبه در رامشتاین آلمان برنامه ریزی شده است، برای کمک بیشتر به اوکراین تلاش خواهد کرد.

نمایندگان کشورهایی که از اوکراین حمایت نظامی می کنند می خواهند در رامشتاین ملاقات کنند.

به گفته وی روسیه به حمله گسترده به زیرساخت های انرژی حیاتی اوکراین ادامه می دهد. روته همچنین از متفقین خواست تا هزینه های دفاعی خود را بیشتر کنند. او گفت که صرف 2 درصد از تولید ناخالص داخلی به وضوح برای دستیابی به اهداف توانایی نظامی کافی نخواهد بود.

مارک روته، دبیرکل جدید ناتو، روز پنجشنبه هم در اولین سفر رسمی خود از زمان آغاز به کار به اوکراین رفت و متعهد شد که این ائتلاف از کی‌یف در جنگ با روسیه حمایت می‌کند.

رئیس جدید ناتو هنگام آغاز به کار در روز سه شنبه وعده داد که به حمایت غرب از اوکراین کمک می‌کند. روته ابراز اطمینان کرد که می‌تواند با هر کسی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، کار کند.