پیش بینی بایدن درباره انتخابات آمریکا

 جو  بایدن ، رئیس جمهور آمریکا که از نامزدی در انتخابات ریاست جمهور ماه نوامبر این کشور کناره‌گیری کرده است، نسبت به برگزاری «بدون دردسر» این انتخابات ابراز تردید کرد.

بایدن دراین‌باره گفت: اطمینان دارم که انتخابات آزاد و عادلانه خواهد بود. هرچند نمی‌دانم که صلح‌آمیز برگزار خواهد شد یا خیر!

وی با اشاره به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان درباره تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ و اتفاقات پس از آنکه به «ششم ژانویه» معروف است، افزود: حرف‌هایی که ترامپ زده و چیزهایی که در دوره قبلی که نتیجه انتخابات باب میلش نبود، گفت، بسیار خطرناک است!

رئیس جمهور دموکرات آمریکا اضافه کرد که جی. دی ونس، زوج انتخاباتی ترامپ نیز از پاسخ دادن به این پرسش که آیا او نتیجه انتخابات پیش رو را خواهد پذیرفت، امتناع کرده است.

وی ادامه داد: آنها حتی هنوز نتیجه انتخابات قبلی را قبول نکرده‌اند! بنابراین باید درباره آنچه ممکن است رخ بدهد، نگران باشم.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد. پس از کناره‌گیری بایدن به دلیل فشارها بعد از عملکرد ضعیف در نخستین مناظره با ترامپ، کامالا هریس، معاون وی به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی شد.