روسیه: آمادگی کامل برای رویارویی با آمریکا را داریم

 سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه عنوان کرد، سیگنال‌های هشدار دهنده‌ای که مسکو به واشنگتن ارسال می‌کند، نباید دست کم گرفته شود، چرا که این کشور خود را برای ورود به یک رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده می‌کند. 

 ریابکوف بر این موضوع تاکید کرد که روسیه امکان ورود به یک رویارویی طولانی مدت با آمریکا را دارد و می‌تواند اقداماتی انجام دهد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هر گونه توهم شکل‌گرفته شده مبنی بر امکان بهبود روابط بین دو کشور را از بین ببرد.

اظهارات اخیر ریابکوف، بیانگر صحبت‌های ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور آمریکاست که عنوان کرده بود، ایالات متحده در تلاش است تا به هر قیمتی سلطه‌اش را در جهان حفظ کند، ضمن اینکه به دنبال تحمیل شکست استراتژیک به روسیه است. 

ریابکوف با اشاره به این موضوع که نوعی اجماع دو حزبی ضد روسیه در آمریکا شکل گرفته است، عنوان کرد ما باید برای یک رویارویی طولانی با کشور آمریکا آماده شویم و به تمام معنا برای چنین اقدامی آماده هستیم. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین اینطور بیان کرد: ما تمامی علائم هشدار دهنده را به دشمنان خود ارسال می‌کنیم تا که در این موقعیت ما را دست کم‌ نگیرند. 

اگرچه روابط میان آمریکا و روسیه پس از پایان جنگ سرد شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است با این حال، از سال 2014 به این روابط ضربه جدی وارد شد. موضوعی که تحریم‌های گسترده علیه روسیه را به همراه داشته و اکنون تحت تاثیر جنگ اوکراین شرایط وخیم‌تر شده است.

حمایت‌های اقتصادی و نظامی کاخ سفید به کی‌یف با انتقاد مقامات روسی مواجه شده است و واشنگتن به تشدید تنش‌ها در جریان این جنگ متهم شده است. 

هفته گذشته نیز، پوتین دستور ایجاد تغییر در دکترین هسته‌ای روسیه را داد و تحت تاثیر تهدیدات جدید غرب، قوانین جدیدی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای پیشنهاد کرد.