اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر حزب‌الله

 وب سایت پولیتیکو از بروز اختلاف بین آمریکا و رژیم صهیونیستی در مورد نحوه برخورد با حزب الله خبر داد و اعلام کرد که حمله این رژیم به حزب الله جنجال را در دولت جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا به راه انداخت.

براساس گزارش النشره، پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی تایید کرد که برخی از مقامات دولت آمریکا نسبت به آمار بالای شهدا در لبنان احساس ناامیدی و نگرانی می‌کنند. این منبع در ادامه افزود که مقامات آمریکایی بر این باورند که اصلاح وضعیت اگر غیرممکن نباشد، قطعا دشوار خواهد بود.

پولیتیکو فاش کرد که به گفته دو مقام ارشد آمریکایی و یک مقام صهیونیستی، در روزهای منتهی به حمله هوایی رژیم به جنوب لبنان، مقامات آمریکایی به کابینه صهیونیستی هشدار دادند که چنین استراتژی احتمالا منطقه را سریعا به سمت جنگ می‌برد و این اولین بار در تقریبا یک سال گذشته بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت در مورد نحوه برخورد با حزب الله اختلاف نظر داشتند.

پولیتیکو در ادامه ادعا کرد که آمریکا ماه‌هاست که از رژیم صهیونیستی خواسته است که از تشدید حملات خود علیه جنوب لبنان اجتناب کند، زیرا نگران است که این امر فقط تنش‌ها را در منطقه شعله‌ور کند و به طور بالقوه جرقه‌ای برای جنگ باشد.

در حالی که برخی از مقامات کاخ سفید به طور کلی از حملات نظامی اسرائیل علیه حزب‌الله حمایت می‌کنند، برخی دیگر در پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا مطمئن نیستند که استراتژی رژیم در مقابل حزب الله کارساز باشد.