حزب‌الله، کابوس بانک‌های رژیم صهیونیستی

 مجله اکونومیست با اشاره به اینکه سناریوی کابوس‌آمیز برای اقتصاد رژیم صهیونیستی یک جنگ همه جانبه با حزب‌الله است، اعلام کرد که رشد اقتصادی این رژیم به شدت آسیب خواهد دید،  آسیبی احتمالا بیشتر از ۷ اکتبر و هزینه‌های ارتش به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

براساس گزارش النشره، این مجله با اشاره به اینکه بانک‌های صهیونیستی از فرار سرمایه رنج می‌برند، اعلام کرد: سه بانک بزرگ اسرائیل از افزایش چشمگیر تعداد متقاضیان انتقال پس‌انداز خود به کشور‌های دیگر خبر داده‌اند.

از سویی دیگر بلومبرگ اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی بین آوریل و ژوئن به صورت سالانه به ۰.۷ درصد رسید که حدود ۵.۲ واحد درصد کمتر از انتظارات اقتصاددانان بود. در ۱۶ سپتامبر، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم مجبور شد از قانونگذاران بخواهد که افزایش اضطراری کسری بودجه را تصویب کنند. او امسال برای دومین بار بود که چنین درخواستی می‌کرد.

این گزارش تصریح می‌کند که کارشناسان اقتصادی اسرائیلی این واقعیت را پذیرفته‌اند که روند اوضاع بدتر از قبل خواهد شد. اکونومیست می افزاید که تصمیم سازان اقتصادی در اسرائیل هم اکنون نگرانی‌های بسیار بیشتری نسبت به زمان آغاز درگیری‌ها در غزه دارند.

در همین راستا وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر اساس داده‌ها درباره کسری بودجه و تولید ناخالص داخلی در سایه جنگ، اقتصاد این رژیم با کم ترین سرعت خود از سال ۲۰۰۹ تاکنون در حال رشد است. از سویی دیگر این وزارتخانه پیش‌بینی کرده است که هزینه جنگ تا پایان سال آینده (۲۰۲۵) به ۶۶ میلیارد دلار برسد که معادل ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی این رژیم است، اگرچه رسانه‌های صهیونیستی بر اساس داده‌های موجود هزینه‌های جنگ را تا ۱۲۰ میلیارد دلار برآورد کردند.