ترامپ: زلنسکی بهترین فروشنده خیابانی تاریخ است

 دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پی سفر ولودیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن تاکید کرد که او بهترین فروشنده خیابانی تاریخ محسوب می‌شود، زیرا او پس از هر سفر با میلیارد‌ها دلار آمریکا را ترک می‌کند.

براساس گزارش آر تی، ترامپ در جریان گردهمایی حامیانش در پنسیلوانیا افزود: من فکر می‌کنم زلنسکی بهترین فروشنده تاریخ است هر بار که به کشور ما می‌آید با ۶۰ میلیارد دلار می‌رود. زلنسکی واقعا می‌خواهد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شوند، زیرا از آنها کمک‌های مالی دریافت می‌کند.

ترامپ افزود: من طور دیگری عمل خواهم کرد. اگر در انتخابات پیروز شوم، اولین کاری که انجام می‌دهم این است که با زلنسکی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تماس می‌گیرم و به آنها می‌گویم که زمان توافق فرا رسیده است. 

در ژوئن گذشته، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در نوامبر، به میلیارد‌ها دلار کمک مالی به اوکراین پایان خواهد داد.

زلنسکی اواخر هفته گذشته وارد آمریکا شد. جو بایدن، رئیس جمهور و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور این کشور  در ۲۶ سپتامبر در واشنگتن با او دیدار خواهند کرد، احتمالا در این دیدار دو طرف درخصوص کمک‌های جدید واشنگتن به کی‌یف و مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه گفت‌وگو و رایزنی کنند.