گاف جدید بایدن در نشست خبری با نخست وزیر هند

 «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نارندرا مودی» نخست ویر هند و با حضور سران استرالیا و ژاپن پس از پایان صحبت‌هایش از افراد حاضر در نشست قدردانی کرد و با حالتی که به نظر می‌آمد گیج شده باشد، پرسید: اکنون باید چه کسی را به‌عنوان نفر بعدی معرفی کنم؟!

بایدن چند ثانیه بعد فریاد زد: «نفر بعدی کیست؟!»

این اتفاق زمانی رخ داد که قرار بود بایدن، نارندرا مودی را برای پاسخ به ادامه سوالات معرفی کند اما او در عوض گیج شد و به نظر می‌رسید منتظر سوال خبرنگاران است. سپس یک گوینده پس از مکثی آزاردهنده مودی را معرفی کرد.

نخست وزیر هند سپس به سمت بایدن آمد و با او دست داد.

جو بایدن پس از آنکه به همسرش «جیل بایدن» اجازه داد در جلسه روز جمعه کابینه حضور داشته باشد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت. او کابینه خود را برای اولین بار از ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تشکیل داد و بانوی اول به او پیوست تا درباره طرح کاخ سفید در مورد تحقیقات سلامت زنان صحبت کند.

رئیس جمهور درباره حضور جیل بایدن در جلسه توضیح داد و گفت: در اینجا و در دولت‌های قبلی، همسران رئیس جمهور به دلایل خاصی در این جلسات شرکت کرده‌اند. این، اولین بار است که جیل به ما ملحق می‌شود و این نشان می‌دهد که این موضوع چقدر مهم است. قرار است با او صحبت کنید. بایدن سپس تریبون را به همسرش تحویل می‌دهد.

به گزارش فاکس نیوز، آخرین بانوی اولی که در جلسه کابینه همسرش در کاخ سفید حضور پیدا کرد، هیلاری کلینتون بوده است.

میزان نفوذ جیل بایدن بر رئیس جمهور آمریکا و بنابراین دولت او، موضوع بحث مکرر بوده است و مفسران متعددی در رسانه‌های اجتماعی از حضور او در این نشست انتقاد کردند.