تاکید سیدحسن‌نصرالله بر حمایت حزب‌الله از غزه

جنبش حماس در بیانیه امروز پنج شنبه تاکید کرد: موضع غرورآفرین حزب الله مورد تقدیر و حمایت ملت و مقاومت فلسطین است؛ این سخنرانی ضربه سختی به نتانیاهو و حکومت فاشیستی او وارد کرده و همه توطئه‌­های شیطانی این رژیم برای نابودی ملت و مقاومت را نقش بر آب کرد.

مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد: «این رژیم با عملیات تروریستی و وحشیگری­های هولناک خود در غزه در طول چندین ماه و جنایات این رژیم علیه ملت لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هدفی جز نابودی مقاومت اسلامی ندارد».

حماس در این بیانیه تاکید کرد: "تروریسم رژیم اسرائیل با انواع قتل، شکنجه، کشتار، قتل­عام و جنایاتی که علیه مردم بی دفاع فلسطین و لبنان در پیش گرفته است، همه قوانین، توافقنامه، و ارزش‌های انسانی جامعه جهانی را زیر پا گذاشته و به هیچ قانونی پایبند نیست. این جنایات رژیم اشغالگر نشان می­دهد این رژیم به هیچکدام از قوانین و پروتوکل­ های بین ­المللی پایبند نیست و به خطری برای جامعه جهانی تبدیل شده است. لذا کشورهای جهان باید در یک موضع هماهنگ و متحد برای پایان دادن به جنایات وحشیانه این رژیم اقدامی جدی اتخاذ کرده و برای محاکمه این رژیم چاره ای بیندیشند.

حماس بار دیگر از حمایت­های حزب الله و مشارکت فعال این حزب در جنگ، اقدامات مؤثر آن علیه رژیم صهیونیستی و تاثیر مثبتی که در عملیات طوفان الاقصی داشته است، تقدیر و تشکر کرد.

حماس همچنین تاکید کرد: این فداکاریها و جانفشانی­های رزمندگان حزب الله لبنان، و خونهای پاکی که در مدت قریب به یک سال ریخته شده است، همسنگ همه جانفشانی­ها و خونهای پاک مردم فلسطین است، و هر دوی این ملت با ریختن خون خود در راه آزادی قدس شریف درخت جهاد و ایثار را جانی تازه داده اند.

سید حسن نصرالله ، امروز پنجشنبه در سخنرانی خود اعلام کرد که علی رغم حمله ترورستی سخت رژیم اسرائیل به حزب الله، این جنبش دست از حمایت از غزه و فلسطین برنخواهد داشت.