صدای چین هم در آمد!

به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، «گِنگ شوانگ» معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل، در جلسه عمومی شورای امنیت درباره مسئله فلسطین و اسرائیل، از آمریکا خواست تا با یک رویکرد مسئولانه نسبت به طرف‌های درگیر اقدام کند و گفت: اسرائیل باید یا پذیرش خواسته‌های شورای امنیت، فوراً عملیات نظامی را متوقف کند.

شوانگ با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه تصریح کرد: نقض قوانین بین‌المللی همچنان ادامه دارد و سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) بر اساس مجوز مجمع عمومی، به آوارگان فلسطینی کمک رسانی می‌کند و ستون فقرات کمک‌های انسانی در غزه است. حتی در خطرناک‌ترین زمان‌ها، آنروا در غزه باقی مانده و تاکنون ۲۲۴ کارمند آن جان باخته‌اند.

وی تاکید کرد: چین از اسرائیل خواسته است که به طور جدی به تحقیق و پاسخگویی در مورد حملات به کارمندان این سازمان‌ها بپردازد و همچنین به تعهدات خود در زمینه قوانین انسانی بین‌المللی عمل کند.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل افزود: اسرائیل باید فوراً به محاصره غزه پایان دهد، تمامی نقاط عبور را باز کند، محدودیت‌های ورود کمک‌های انسانی را لغو و از حملات و فشارها بر سازمان‌های انسانی مثل سازمان ملل دست بردارد و امنیت و تسهیلات لازم را برای کمک‌رسانی به مردم غزه فراهم کند.

گِنگ شوانگ ادامه داد: با وجود درخواست‌های مکرر جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس و توقف کشتار، عملیات نظامی اسرائیل هرگز متوقف نشده و این وضعیت منجر به کشته شدن بیش از ۴۱ هزار غیرنظامی شده که این موضوع غیر قابل پذیرش است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که تحلیل‌ها نشان می‌دهند، اگر آمریکا مکرراً مانع نمی‌شد، شورای امنیت از ابتدای درگیری می‌توانست قطعنامه‌ای برای آتش‌بس صادر کند. اگر آمریکا به حمایت‌های خود ادامه نمی‌داد، چندین قطعنامه شورای امنیت به وضوح رد نمی‌شد. برای همین، چین از شورای امنیت حمایت می‌کند تا اقدامات بیشتری برای پایان دادن به جنگ، کاهش فاجعه انسانی و دستیابی به صلح در منطقه انجام دهد.