تسلیحات کره شمالی انبارهای روسیه را پر می‌کنند

 «کارستن بروئر» رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان همچنین مدعی شد، اگر سلاح‌های کره شمالی کارساز نبودند، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه هرگز به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نزدیک هم نمی‌شد.

وی به خبرنگاران در سئول گفت: موضوع افزایش تولید سلاح برای تهاجم روسیه در اوکراین است، این امر با پر کردن انبارهای تسلیحاتی همچنین باعث تقویت روسیه می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوکراین و آمریکا به همراه دیگر کشورها و تحلیلگران مستقل مدعی‌اند که کیم جونگ اون در حال کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین با استفاده از تامین راکت و موشک در ازای کمک‌های اقتصادی و نظامی از سوی مسکو است.

«رابرت کوپکه»، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا مدعی شده بود، کره شمالی دستکم ۱۶۵۰۰ کانتینر مهمات و تجهیزات و وسایل مرتبط را از سپتامبر گذشته میلادی به روسیه فرستاده و روسیه نیز بیش از ۶۵ موشک ارسالی را به اهدافی در اوکراین زده است.

مسکو و پیونگ یانگ این اتهام زنی را رد می‌کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان در پاسخ به اینکه آیا کره جنوبی را برای ارسال سلاح به اوکراین تحت فشار قرار می‌دهد، افزود، نظر اوکراین را مبنی بر اینکه وسایل ضدهوایی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر سلاح‌ها در نبرد مفید خواهند بود و هر کشوری باید تمام تلاش خود را انجام دهد، به اشتراک گذاشت.

کره جنوبی یکسری تجهیزات غیر کشنده و کمک‌ها را به اوکراین ارائه کرده اما اعلام کرده که قصدی برای ارائه تسلیحات ندارد مگر اینکه همکاری بین روسیه و کره شمالی از خطوط قرمز عبور کند.

سفیر آلمان در کره جنوبی نیز گفت: «ما به کره شمالی گفته‌ایم که همکاری امنیتی‌اش با روسیه پیامدهای مستقیمی بر اوضاع امنیتی ما دارد.»

در جریان سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان به کره جنوبی وی از دو ناو آلمانی در بندرگاه این کشور بازدید کرد.