تعطیلات بایدن رکورد زد!

 کمیته ملی جمهوری‌خواهان داده‌های تازه‌ای را درباره تعداد روزهایی که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در دوران ریاست جمهوری‌اش در تعطیلات به سر برده است، منتشر کرد؛ اطلاعاتی تعجب‌آور که می‌تواند تا مدت‌ها سوژه محافل خبری باشد!

براساس داده‌های جدید، رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا ظرف کمتر از چهار سال، ۵۳۲ روز در تعطیلات بوده است و این یعنی حدود ۴۰ درصد یک هزار و ۳۲۶ روز حضورش در کاخ سفید!

طبق برآوردها، یک شهروند عادی آمریکایی که سالانه ۱۱ روز به تعطیلات می‌رود، برای آنکه تعداد روزهای تعطیلی‌اش را به بایدن برساند، به ۴۸ سال زمان نیاز دارد!

مارک پائولتا، رئیس کل دفتر بودجه کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دراین‌باره گفت: تصویر بایدن که درازکش روی صندلی‌اش لب ساحل در یک چشم بر هم زدن به خواب می‌رود و در همین حین آمریکا و جهان در آتش است، تمام دوران ریاست جمهوری او را تعریف می‌کند. تورم از کنترل خارج شده است؛ قیمت‌ها همچنان به شدت بالا هستند؛ اوضاع جهان خطرناک است و همه کاری که بایدن می‌خواهد، این است که به تعطیلات برود و بیش از ۵۳ روز مرخصی بگیرد!

به نوشته این کمیته، آفتاب گرفتن شنبه هفته گذشته بایدن در ساحل «ریهوباث» در دِلاور، «شانزدهمین روز متوالی تعطیلات بایدن بود.» شایعات و حتی گمانه‌زنی‌ها درباره بایدن از اواخر جولای بالا گرفته است و گفته می‌شود که او به دلیل ناراحتی از سایر اعضای حزب دموکرات از جمله نانسی پلوسی، سخنگوی اسبق مجلس نمایندگان آمریکا که مانع نامزدی دوباره‌اش در انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، زیاد در محافل عمومی آفتابی نمی‌شود.

گزارش روی جلد نیویورک‌پست که پارسال منتشر شد، به این نکته اشاره داشت که بایدن تمام یا بخشی از ۳۸۲ روز از ۹۵۷ روز نخست ریاست جمهوری‌اش را در سفرهای شخصی شبانه‌روزی و خارج از کاخ سفید بوده و این مساله او را در کورس تبدیل شدن به تنبل‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا قرار داده است.