ارسال پاسخنامه رهبر چین به محققان آفریقایی‌

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین نامه ای به محققان ۵۰ کشور آفریقایی ارسال کرده تا آنها را برای ادامه ساخت و ساز با کیفیت بالای جامعه با سرنوشت مشترک چین و آفریقایی و ارائه حمایت فکری به دفاع از منافع مشترک «جنوب جهانی» تشویق کند.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد: چندی پیش، سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با موفقیت برگزار شد و ندای عصر برای تعمیق اصلاحات و  ایجاد چشم اندازهای مدرنسازی به سبک چینی به صدا درآورد. ادامه توسعه پایدار یک چین که به توسعه مسالمت و اصلاحات و گشایش پافشاری می کند، حتما قدرت صلح جهانی و عدالت بین المللی را تقویت خواهد کرد و انگیزه بی پایانی را به فرآیند مدرن سازی جهان به ویژه توسعه و احیای «جنوب جهانی» تزریق خواهد کرد.

رهبر چین تاکید کرد: چین و آفریقا از گذشته تا به حال از جامعه ای با سرنوشت مشترک بوده اند. در مواجهه با اوضاع بغرنج جهانی، چین و آفریقا از هر زمان به تقویت وحدت و همکاری نیاز دارند. دوره جدید نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا بزودی برگزار می شود و رهبران چین و آفریقا باردیگر گرد هم می آیند تا در مورد همکاری طرفین و گسترش چشم اندازهای باشکوه تری برای روابط دو جانبه تبادل نظر خواهند کرد. امیدوارم شما بر اساس "اجماع دارالسلام چین و آفریقا"، تحقیقات و بررسی خود درباره مسیر توسعه کشورهای "جنوب جهانی"، همکاری های «چین - آفریقا» و «جنوب – جنوب» تعمیق و برای ادامه ساخت و ساز با کیفیت بالای جامعه با سرنوشت مشترک چین و آفریقایی و ارائه حمایت فکری به دفاع از منافع مشترک «جنوب جهانی» تلاش کنند.

اخیرا، ۶۳ محقق از ۵۰ کشور آفریقایی نامه به امضای مشترک را به رییس جمهور چین ارسال کردند و ضمن تبریک از برگزاری موفقیت آمیز سومین جلسه عمومی بیستمین کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و ارزیابی مثبت از دستاوردهای حاصل شده از مجمع همکاری چین و آفریقا، برای برگزاری دور جدید نشست سران مجمع همکاری چین و آفریقا و نقش موثر این مجمع در ساخت مشترک جامعه با سرنوشت مشترک چین و آفریقا و مدرنسازی «جنوب جهانی» آرزو می کنند.