شرایط آشفته اسرائیل

اوریت براون آگمی، کارشناس و روزنامه نگار صهیونیست، در گزارشی در رابطه با استفاده نتانیاهو از شرایط موجود در سرزمین های اشغالی به نفع خودش نوشت:

«سه ماه قبل فاجعه هفت اکتبر، در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳، مقاله در معاریو نوشتم: «سراشیب لغزنده ای که در آن قرار داریم ممکن است منجر به نابودی اسرائیل شود». خوانندگانی بودند که به من گفتند که این یک ارزیابی اغراق آمیز، بدبینانه و شاید حتی ملودراماتیک است. در بدتری افکارم در آن زمان، هرگز تصور نمی کردم که اسرائیل آنچه را که ما در ۷ اکتبر تجربه کردیم، تجربه کند. زمانی که هزاران نفر از نیروهای دشمن بدون هیچ مانعی به خاک ما حمله کردند.»

«ما هنوز در چشم طوفان هستیم، در میان تروما. حتی در مرحله پس از سانحه هم قرار نداریم. وقتی اسرایمان ما در تونل های حماس می میرند، شمال اسرائیل در حملات حزب الله می سوزد، شهرک های اطراف در حال جمع آوری ویرانه‌های خود هستند و دشمنان وعده حملات دردناک را در تاریخ و زمان نامعلوم می دهند، چگونه می توانیم بهبود پیدا کنیم؟»

«چیزی که می توانم با اطمینان بگویم این است که این واقعیت آشفته اسرائیل در خدمت نتانیاهو است، همانطور که هر بحرانی در خدمت رهبرانی بود که برای دیکتاتور شدن در کشور خود اقدام میکردند.»

«نتانیاهو سال‌ها از دوستش ویکتور اوربان، حاکم مجارستان، نحوه ایجاد دیکتاتور شدن را آموخت. او همچنین پسرش یائیر را به آنجا فرستاد که توسط دولت مجارستان با احترامی که برای رهبران کشورها در نظر گرفته شده بود، پذیرایی کرد. اوربان یک کاربرگ و الگوی ساختار یبرای دیکتاتوری تهیه کرد و ما می دانیم که نتانیاهو دانش آموز ممتازی در فراگیری آن است.»

«تحریک و فتنه اندوزی های نتانیاهو علیه شخصیت‌هایی که او آنها را قدرتمند می‌داند، از جمله اسحاق رابین، شیمون پرز، ایهود باراک، پروفسور آهارون باراک، رئیس سابق دادگاه عالی، آشکار و بلند است و این فهرست همچنان ادامه دارد. نتانیاهو همچنین در تحریک تهاجمی علیه کل مخاطبان و کروه های جمعیتی تخصص پیدا کرده است: چپ‌ها، تل‌آویوی‌ها، اشکنازیم‌ها، روزنامه‌نگاران، اعضای نظام حقوقی و غیره. همه اینها مطابق معادله ای است که نتانیاهو ایجاد کرده است: دشمن از درون. و دشمن بیرون اعراب است. آنها به عنوان دشمنی که باید نابود شوند مشخص شده بودند. همه اعراب.»

«علاوه بر این، او سال هاست که به طور منظم و به صورت روتین، دشمنان ساختگی مفیدی برای خود تولید می کند. هیچ مرز منطقی، انسانی و اخلاقی ندارد و پست ترین و زشت ترین روش های تبلیغات فاشیستی را به بدترین و خشن ترین شیوه به کار می گیرد. تبلیغات خطرناکی که از سیاه ترین رژیم هایی که تاریخ جهان به طور کلی و یهودیان به طور خاص دیده اند، می آید. هیچ محدودیتی برای بدخواهی و تحریک های او وجود ندارد. هر هدفی که او بخواهد دست به تحریک علیه او بزند، برای او مشروع حساب میشود و تنها راه رویارویی با او و سرنگونی حکومتش از طریق اقدام مصمم یک قیام توده ای و در همه جای اسرائیل است.»