«نتانیاهو» و «بایدن» مسئول مرگ اسیران صهیونیست هستند

 به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) تاکید کرد که مسئولیت کشته شدن اسرای صهیونیست نزد مقاومت در غزه، متوجه کابینه رژیم صهیونیستی است که همچنان بر ادامه نسل‌کشی و فرار از توافق آتش‌بس اصرار دارد.

وی افزود: دولت آمریکا نیز به سبب حمایت از رژیم صهیونیستی و شریک بودن در جنگ این رژیم علیه مردم غزه، در برابر کشته شدن اسیران صهیونیست، مسئول است.

عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: هر روز ملت فلسطین با سلاح‌های آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند و اسیران صهیونیست در غزه نیز تنها در حملات و بمباران‌های این رژیم کشته شدند.

وی افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا اگر به زندگی اسیران اهمیت می‌دهد، باید از حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی دست بردارد و این رژیم را برای توقف فوری جنگ تحت فشار قرار دهد.

الرشق اضافه کرد: کسی که تاوان ۱۱ ماه جنایات وحشیانه و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را خواهد داد، «نتانیاهو»، کابینه تندرو او و تمامی حامیان جنگ علیه غزه هستند.

این رهبر حماس گفت: دولت آمریکا و شخص بایدن را مسئول جنایات روزانه رژیم اشغالگر اسرائیل و نسل‌کشی در غزه می‌دانیم که بر اثر این جنایات تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر شهید و مجروح شدند که ۶۹ درصد آنان زن و کودک هستند.

وی بیان کرد که تاریخ از بایدن رئیس جمهور آمریکا که در حال ترک کاخ سفید است، به عنوان شریک و حامی نتانیاهو و دیگر جنایتکاران جنگی صهیونیست یاد خواهد کرد.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این جنبش بیش از بایدن نگران جان اسیران صهونیست در غزه است و به همین خاطر با طرح پیشنهادی او برای آتش‌بس و قطعنامه شورای امنیت در این خصوص موافقت کرد، اما نتانیاهو آن را نپذیرفت و دولت آمریکا نیز تسلیم شروط و خواسته‌های او که هدفی جز به شکست کشاندن توافق به منظور حفظ قدرت و کابینه خود نداشت، شد.

بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) اسیر شده بودند در رفح واقع در نوار غزه خبر داد.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که از میان این ۶ اسیر کشته شده یکی از آن‌ها آمریکایی است.