وعده برهم زدن مناظره انتخابات آمریکا

 اعراب آمریکایی، مسلمانان و متحدانشان که در محل سخنرانی کنوانسیون ملی دموکرات در شیکاگو حضور داشتند و به حمایت‌هایشان از فلسطین ادامه دادند، قصد دارند در جریان مناظره کامالا هریس ، کاندیدای دموکرات‌ها در مقابل دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان در فیلادلفیا در ۱۰ سپتامبر و در شهرهای بزرگ و محوطه‌های دانشگاهی در سالگرد عملیات طوفان الاقصی حاضر شوند.

روز پنجشنبه حامیان فلسطین سخنرانی هریس در جورجیا را مختل کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که هریس جای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به عنوان کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر گرفته به وضوح گفته که به دنبال توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی نیست؛ این یکی از درخواست‌های اصلی حامیان و مدافعان فلسطین از واشنگتن بوده است.

هریس در مصاحبه روز پنجشنبه خود با سی.ان.ان بر موضع خود تاکید کرد و گفت، باید به توافق آتش بس و آزادی اسرا برسیم.

مقام‌های کارزار انتخاباتی هریس گفته‌اند که او و مقام‌های ارشد با مدافعان حامی فلسطین دیدار کرده و فضایی برای ایجاد یک گروه به منظور رسیدگی به درخواست‌های آنها مورد تایید قرار داده‌اند.

هریس همین اواخر دو مقام را استخدام کرد تا با اعراب آمریکایی و جوامع مسلمان به نتیجه برسند.

تجمعات اعتراضی پیشین از سوی حامیان فلسطین در محوطه‌های دانشگاهی بار دیگر در میشیگان، پنسیلوانیا و دیگر ایالت‌ها شدت گرفته است.

اعضای حزب دموکرات نگرانند که هریس در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر آرای مورد نیاز خود را از دست دهد.

«احمد تکلی‌اوغلو»، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی در فیلادلفیا، گفت که انتظار دارد هزاران نفر از حامیان فلسطین در روز مناظره هریس و ترامپ حضور یابند.

دانشجویان در روزهای گذشته با اقدامات اعتراضی خود به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به دانشگاه کلمبیا باز گشته‌اند.

«النا نیسان توماس»، ۱۹ ساله، دانشجوی دانشگاه ایندیانا که برای شرکت در اعتراضات کنوانسیون ملی دموکرات به شیکاگو رفته بود، گفت که آماده است با شروع سال تحصیلی به اعتراضات ادامه دهد.

وی گفت: «وقتی که هریس می‌گوید از آتش بس حمایت می‌کند اما کاری برای تحریم تسلیحاتی انجام نمی‌دهد، حرف‌هایش را نمی‌فهمم.»