اسرای اسرائیلی چگونه از حماس تعریف کردند؟

 یک اسیر سابق اسرائیلی که پیشتر دوران اسارت خود را نزد گروه مقاومت حماس در غزه گذارنده بود، به تازگی در اظهاراتی برخی ادعاها درباره شکنجه از سوی حماس را رد کرد. «نوا آرگامانی»، زن اسرائیلی که اواخر خرداد ماه امسال از اسارت نیروهای مقاومت در غزه آزاد شد، با رد روایت رسانه‌های صهیونیستی درباره حماس گفت که ارتش اسرائیل عامل زخمی‌شدن او بود. او با انتقاد از پوشش رسانه‌های اسرائیلی از سخنانش گفته است که اعضای حماس زمانی که اسیر بودم مرا نزدند و موهایم را کوتاه نکردند و من بر اثر فروریختن دیواری که توسط خلبان نیروی هوایی ارتش اسرائیل ایجاد شد، مجروح شدم. این اولین بار نیست که اسرای اسرائیلی در اظهارات خود شکنجه و بدرفتاری حماس در دوران اسارت را تکذیب می کنند. در طول ماه‌های گذشته همزمان با جنگ غزه، برخی دیگر از اسرای اسرائیلی و سایرین نیز هرگونه بدرفتاری از سوی اعضای حماس را به شدت رد کرده‌اند:

«یوچوید لیفشیتز»، اسیر ۸۵ ساله آزاد شده در غزه: در هنگام اسارت، حماس دارو و غذا به ما داد و نگرش اعضای حماس نسبت به ما خوب بود، آن‌ها حواس شان به همه نیازهای ما بود.

«لیئات اتزیلی»، وقتی با مبارزان مسلح فلسطینی مواجه شدم، مرا تهدید نکردند و فرصت دادند تا لباس‌هایم را بپوشم و حالم بهتر شود. کل روز گریه می‌کردم، تا جایی که مبارزان فلسطینی نگران حالم شدند و متعهد شدند هرچه که بخواهم از آب و غذا برایم فراهم کنند و اجازه دادند دوش بگیرم.

«ألون بن دیوید»، خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ عبری: با برخی اسرای آزاد شده تماس گرفتم و آنها گفته‌اند که عناصر حماس تمامی اسرای مربوط به هر شهرک را در کنار هم جمع کرده بودند تا آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

«دانیال آلونی»، از اسرای زن اسرائیلی در نامه‌ای به نیروهای عزالدین القسام: خطاب به نیروهای فلسطینی، من صمیمانه و از اعماق قلبم، قدردان شما هستم. از انسانیت فوق العاده شما تشکر می‌کنم.